تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762311
شناسه : 3762311
تاریخ :
اختصاص ۱۰هزار میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی آزاد راه کاشان-قم اقتصاد ایران: کاشان - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی آزاد راه کاشان - قم خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی اکبر آقایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شهرستان کاشان ۶۴۸ کیلومتر راه‌های برون شهری دارد، اظهار داشت: از این بین ۱۰۹ کیلومتر آزادراه، ۱۲۹ کیلومتر بزرگراه است.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان کاشان ۱۹۲ کیلومتر راه اصلی وجود دارد، ابراز داشت: این شهرستان دارای ۲۱۶ کیلومتر راه روستایی نیز است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان با اشاره به اینکه روکش آسفالت و رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی تقاطع مسجدالحسین (ع) در محور قدیم کاشان - قم یکی از مهمترین اقدامات است اداره بوده است، تصریح کرد: در راستای اقدامات انجام شده برای ایمنی هر چه بیشتر رانندگان، شانه سازی محور قدیم کاشان-قم نیز انجام شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین خواسته‌های شهروندان بهسازی راه‌های مواصلاتی منتهی به کاشان بوده است، گفت: بر مبنای این اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان برای آزاد راه کاشان-قم ورود پیدا کرد و برای این محور ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

آقایی تاکید کرد: این اعتبارات برای بهبود وضعیت روکش آسفالت این محور است و از این رو در آزادراه کاشان - قم دو اکیپ از سمت قم و دو اکیپ هم از سمت کاشان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از راه‌های مواصلاتی آسفالت خوبی ندارد، افزود: در برخی از معابر یک لایه آسفالت انجام شده است اما لایه اصلی آسفالت انجام نشده است و به همین دلیل خط کشی انجام نشده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان خط کشی محور بادرود - کاشان را یکی دیگر از اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشان دانست و خاطرنشان کرد: روکش آسفالت سه راهی قهرود تا سه راهی معدن ورتاوه و محور قهرود کامو هم یکی از اقداماتی بود که به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های راهداری در مورد راه‌های روستایی است، افزود: این راه‌ها اعتبار ملی ندارند و باید از اعتبارات منطقه‌ای استفاده کرد.

آقایی با اشاره به اینکه سال گذشته از طرف فرمانداری کاشان هشت میلیارد تومان برای راههای روستایی شهرستان مصوب شد، خاطرنشان کرد: از این مقدار پنج میلیارد تومان اختصاص داده شد.