تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3762303
شناسه : 3762303
تاریخ :
تراشه به‌کاررفته در هدست واقعیت افزوده سامسونگ مشخص شد اقتصاد ایران: برخی مشخصات هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ ازجمله تراشه و رم و سیستم‌عامل آن فاش شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سامسونگ اوایل سال جاری و هم‌زمان با معرفی گلکسی S24، از برنامه‌هایش برای اولین هدست واقعیت ترکیبی (XR) خود پرده برداشت. این شرکت کره‌ای چند هفته پیش اعلام کرد که هدست مذکور در سال جاری عرضه خواهد شد. درحالی‌که هنوز جزئیات زیادی از این هدست وجود ندارد، به‌نظر می‌رسد پردازنده‌ی آن را کوالکام خواهد ساخت.

اخیراً دستگاه جدیدی از سامسونگ با شماره مدل SM-I130 در پایگاه داده‌ی گیک‌بنچ شناسایی شده است. بر‌اساس گزارش قبلی، شماره مدل هدست واقعیت مجازی سامسونگ SM-I130 خواهد بود؛ بنابراین، می‌توان تأیید کرد که دستگاه مشاهده‌شده در گیگ‌بنچ، همان محصول واقعیت ترکیبی شرکت کره‌ای است.

این هدست از تراشه‌ی اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ به‌همراه ۱۶ گیگابایت رم و سیستم‌عامل مبتنی‌بر اندروید ۱۴ استفاده می‌کند. محصول مذکور ازنظر عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۱,۰۷۶ و ۲,۰۷۸ را کسب کرد.

امتیاز گیک بنچ هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ XR
91Mobiles

اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ با همکاری گوگل و سامسونگ برای استفاده در هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی پرچم‌دار طراحی شده است. این تراشه از وضوح 4.3K برای هر چشم با نرخ نوسازی ۹۰ فریم‌برثانیه بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به رندر نمایشگرهای بزرگ و دسکتاپ‌های مجازی اشاره کرد.

به‌نوشته‌ی 91Mobiles، اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ از سی‌پی‌یو ۶ هسته‌ای با فرکانس حداکثر ۲٫۴ گیگاهرتز و گرافیک آدرنو استفاده می‌کند. سیستم-روی-چیپ مذکور می‌تواند ویدئوهای 8K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را رمزگشایی و ویدئوهای 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه یا 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را رمزگذاری کند و با رم LPDDR5 و فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 سازگاری دارد.

مقالا مرتبط:
  • تأیید شد: هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ امسال عرضه می‌شود
  • این نمایشگر اولین هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ است؟

تراشه‌ی اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ می‌تواند هم‌زمان بیش از ۱۲ دوربین را برای ردیابی بدن و دست مدیریت کند. طبق ادعای کوالکام، نرخ‌ تأخیر این پردازنده برای ورودی زنده‌ی دوربین فقط به ۱۲ میلی‌ثانیه می‌رسد؛ درنتیجه، تجربه‌ی کاری بهتری هنگام استفاده از هدست‌های واقعیت ترکیبی ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های سیستم-روی-چیپ مذکور می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵٫۳ اشاره کرد.

براساس برخی گزارش‌های تأیید‌نشده، سامسونگ اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را در اکتبر ۲۰۲۴ (مهر و آبان ۱۴۰۳) معرفی و هم‌زمان کیت‌های توسعه را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و بازی ارسال خواهد کرد. این هدست احتمالاً قبل از فصل تعطیلات اوایل سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار خواهد شد.