تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3762291
شناسه : 3762291
تاریخ :
نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی چه زمانی اعلام می‌شود؟ اقتصاد ایران: با وجود آغاز سال زراعی جدید و لزوم اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی( از جمله گندم)، هنوز نرخ خرید این محصولات اعلام نشده است تا کشاورزان بتوانند برای کشت خود تصمیم گیری کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم روز گذشته سال زراعی جدید در حالی آغاز شد که نرخ خرید تضمینی گندم  و سایر محصولات زراعی هنوز مشخص نشده است تا کشاورزان براساس آن برای کشت محصولات زراعی تصمیم گیری کنند.

عدم اعلام نرخ خرید تضمینی گندم حتی صدای وزیر جدید جهاد کشاورزی را در روز معارفه خود در آورد و اعلام کرد که نرخ خرید این محصول باید تا به امروز اعلام شده بود.

وی با بیان اینکه نظرات کارشناسی  برای نرخ خرید تضمینی گندم دریافت شده و پیش نویس آن آماده است، افزود: بعد از هفته دولت با برگزاری جلسات، قیمت جدید تضمینی گندم اعلام می شود.

پرداخت بخشی دیگر از مطالبات گندمکاران تا چند روز آینده

عارف معاون اول رئیس‌جمهور درباره مطالبات گندمکاران گفت: بنده از گندمکاران عذرخواهی می‌کنم و بیش از 85 درصد بدهی دولت به این عزیزان مصوب شده و در مرحله پرداخت است و تخصیص‌ها انجام شده و امیدواریم در روزهای آینده بخشی از دین خود را به این عزیزان ادا کنیم.

افزایش حمایت ها از تولید جو در برابر گندم

مهاجرمعاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در مراسم آغاز سال زراعی جدید از مظلوم واقع شدن حمایت از تولید جو در کشور سخن گفت.

  وی افزود: در سال زراعی جاری بیشترین یارانه برای جو در نظر گرفته شده است زیرا این محصول در سالهای قبل مظلوم واقع شده بود.

وی گفت: برای اینکه تولید گندم در کشور تحت تاثیر قرار نگیرد توسعه تولید جو در مناطقی با دسترسی به آب شور و لب شور انجام می شود.

انتهای پیام/