تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762286
شناسه : 3762286
تاریخ :
۸۵۰۰ زائر اربعین حسینی از خدمات هلال احمر کردستان بهره‌مند شدند اقتصاد ایران: سنندج-مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در ایام اربعین حسینی از تاریخ ۱۶ مرداد تا پنجم شهریور سال جاری، هشت هزار و ۵۰۰ زائر حسینی از خدمات امدادی هلال احمر کردستان بهره مند شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به اقدامات جمعیت هلال احمر کردستان در ایام اربعین حسینی پرداخت و اظهار کرد: خدمات این جمعیت از ۱۶ مرداد آغاز شد.

وی اذعان کرد: از آغاز فعالیت جمعیت هلال احمر در مرز باشماق و سایر مناطق استان برای خدمت به زائران تا پنجم‌شهریور ماه هشت هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات ما بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: در این مدت در سطح استان، ۳۶ پایگاه امدادی برای ارائه خدمات به هموطنان و زائران عزیز فعالیت داشته است.

مدیرعامل جوعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: در این ایام، تیم‌های عملیاتی به ۴۶ حادثه اعزام شدند، در پایگاه‌های امدادی سطح استان، مرز باشماق مریوان و درمانگاه جمعیت هلال احمر کردستان مستقر در سلیمانیه عراق و شعب شهرستانها، به ۵۳۱ مصدوم خدمات امدادی ارائه شد.

جلالی یادآور شد: از این تعداد مصدوم، ۴۶۴ نفر به صورت سرپایی توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر درمان شدند و ۴۳ نفر به مراکز درمانی توسط نجاتگران هلال احمر منتقل شدند.

وی ادامه داد: در این مدت ۸ نفر مصدوم توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر با تجهیزات امدادی، رها سازی صورت گرفته است و روزانه ۲۰۰ نفر روز به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به هموطنان و زائرین بوده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه بیان کرد: توسط مربیان آموزشی به بیش از ۴۵۰ نفر آموزش کمک‌های اولیه ارائه شد.

جلالی اظهار داشت: در قرارگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان در این ایام، خدمات امدادی و سلامت، آموزش کمک‌های اولیه، توزیع بروشور ارائه شده و همچنین تجهیز و برقراری ارتباطات و بی سیم‌ها و برگزاری جلسات روزانه با سازمان امداد و نجات صورت گرفته است و در مرز باشماق مریوان، خدماتی دیگر اعم از پخت و توزیع نان در بین زائران، توزیع آب معدنی، توزیع یخ و غیره ارائه شد.