تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3762280
شناسه : 3762280
تاریخ :
محورهای رایزنی نخست وزیر عراق با السیسی اقتصاد ایران: نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری مصر، ضمن بررسی جنگ در نوار غزه، بر حق فلسطینی ها در برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس تاکید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در شهر العلمین مصر با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو گرد.

دو طرف درباره روابط دوجانبه و اهمیت گسترش همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف در راستای تقویت منافع متقابل میان عراق و مصر و نیز مسائل منطقه‌ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک و در راس آن تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه رایزنی کردند و بر حق فلسطینی‌ها در برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس تاکید کردند.

السیسی و السودانی تاکید کردند که تحولات منطقه نیازمند تداوم هماهنگی میان دو کشور و با سایر کشورهای دوست و برادر است.

السودانی گفت: عراق با ثبات، عامل قدرت برای همه برادران و دوستان در منطقه است. دولت عراق در مساله تحولات در منطقه با توجه به منافع عالی عراق حرکت می‌کند. عراق می‌تواند عرصه تلاقی میان کشورهای منطقه و کشورهای دوست باشد.

السودانی با تاکید بر اینکه سکوت جامعه بین الملل، رژیم صهیونیستی را تشویق می‌کند تا از همه خطوط قرمز عبور کند، تلاش‌های مصر در راستای آتش بس در غزه را تحسین کرد.

رئیس جمهور مصر نیز ضمن ابراز افتخار نسبت به روابط با عراق، بر اهتمام شدید خود به همکاری کامل با عراق در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

السیسی با تاکید بر اینکه عراق قوی، ستون منطقه و کشورهای عربی است، افزود که نظرات دو کشور درخصوص همکاری مشترک یکسان است و اراده سیاسی واضحی نزد دو کشور در خصوص انسجام وجود دارد.

وی اقدامات دولت عراق در تثبیت ثبات و توسعه و گشایش اقتصادی در سطح کشورهای منطقه و جهان را تحسین کرد.