تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762267
شناسه : 3762267
تاریخ :
الحاق زمین‌های تعاونی مسکن ارتش به روستای باورس اقتصاد ایران: قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین از الحاق زمین‌های تعاونی مسکن ارتش به روستای باورس و حل مشکل اعضای این تعاونی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی رجحانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نحوه حل مشکل اراضی باورس پس از ۲۰ سال اظهار کرد: زمین‌های باورس زراعی درجه یک و دو نبوده و کشاورزی دیم محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: پیش از این می‌خواستیم این زمین‌ها را به شهر مهرگان و زمین‌های شهری الحاق کنیم اما شورای عالی شهرسازی و معماری اجازه انجام این کار را نمی‌داد و موفق نشدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: پس از مخالفت شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق این زمین‌ها به محدوده شهری، در مقطعی به صاحبان این زمین‌ها پیشنهاد دادیم که به‌جای این اراضی در باورس، در شهر مهرگان زمین‌هایی را به آن‌ها واگذار کنیم تا مشکلات اعضای این تعاونی که نزدیک به ۲ هزار نفر بودند حل شود.

وی بیان کرد: ابتدا مالکین به درصد زمینی که در مهرگان پیشنهاد داده بودیم راضی نمی‌شدند و چالش داشتیم و بعد از چندبار رفت و برگشت این واگذاری انجام نشده و ناتمام ماند.

رجحانی ادامه داد: شورای عالی مسکن کشور در خرداد ۱۴۰۲ مصوب کرد که برای تأمین زمین‌های نهضت ملی می‌توانیم با مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان زمین‌هایی را به بافت روستا الحاق کنیم.

وی گفت: با همین مصوبه اقدامات خوبی در رشتقون و یا نجم‌آباد انجام دادیم و توانستیم زمین‌هایی را برای نهضت ملی مسکن و یا طرح جوانی جمعیت به روستا الحاق کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: برای اراضی تعاونی ارتش از ظرفیت این مصوبه استفاده شد و در قالب طرح نهضت ملی مسکن این زمین‌ها به بافت روستای باورس الحاق شد تا مشکل مردم حل شود.

وی در پایان یادآور شد: برای حل مشکلات مردم این تعاونی به‌جای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری از مصوبه شورای برنامه‌ریزی استفاده شد.