تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762265
شناسه : 3762265
تاریخ :
اعمال خاموشی‌ها بدون اطلاع‌رسانی درکردستان/قطعی برق عامل خسارت اقتصاد ایران: سنندج-این روزها قطعی‌های مکرر برق در کردستان بدون برنامه و اطلاع‌رسانی قبلی موجب وقوع خسارت‌هایی به شهروندان سنندجی شده و پای مشتریان بسیاری را به تعمیرگاه‌های لوازم خانگی باز کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: گرمای هوا در ایام تابستان امسال میزان استفاده از لوازم برقی و سرمایشی را در استان کردستان افزایش داد.

روشن بودن کولرهای آبی و گازی در طول شبانه روز و افزایش مصرف برق موجب شد تا اعمال خاموشی‌ها در استان کردستان افزایش یابد.

گرچه صرفه‌جویی‌در مصرف لازمه عبور از این مقطع زمانی است وشهروندان باید در این امر مشارکت کنند اما در پی خاموشی‌های مکرر برق بسیاری از شهروندان سنندجی از عدم اطلاع‌رسانی شرکت برق در اعمال خاموشی‌ها گلایه‌مند شدند و قطعی ناگهانی برق را عامل سوختن برخی از لوازم برقی منزل و محل کار بیان کردند.

میزان نارضایتی‌ها این روزها به حدی رسید که خبرگزاری مهر به منظور بررسی این موضوع گفت‌وگویی با شهروندان و سنندجی انجام داده است.

ضررهای خاموشی برق به کاسبان رسید

یکی از مرغ‌فروشی‌های شهر سنندج اظهار کرد: به دلیل قطعی‌های مکرر برق در این روزها و خاموش شدن یخچال‌های مغازه تعدادی از مرغ‌ها فاسد شد.

وی با بیان اینکه خاموشی برق باید با اطلاع رسانی همراه باشد تا کاسبان و مغازه‌داران بتوانند کار خود را مدیریت کنند، افزود: این قطعی‌های ناگهانی صاحبان بسیاری از مشاغل را متضرر کرده است.

وی بیان کرد: با استمرار قطعی‌های برق در روزهای اخیر مجبور شدم یک موتور برق تهیه کنم تا جلوی فاسد شدن مرغ و در نهایت ضرر و زیان‌های ناشی از این امر را بگیرم.

خرابی وسایل برقی منازل

دیگر شهروند سنندجی با بیان اینکه قطعی برق بدون اطلاع قبلی موجب شد تا تعدادی از وسایل برقی منزل خراب شود، گفت: در شرایط تورم و گرانی هزینه‌های دیگری به خانواده‌ها اضافه شده است.

وی اعلام کرد: شرکت برق باید با مدیریت لازم و اطلاع رسانی درست اقدام به قطع برق کند در حالی که خاموشی‌های پی در پی هزینه‌های نابهنگام را به مردم تحمیل خواهد کرد.

افزایش تعداد لوازم خانگی آسیب دیده در تعمیرگاه‌ها

یکی از صاحبان تعمیرگاه‌های لوازم خانگی نیز اعلام کرد: این روزها تعداد لوازم خانگی آسیب‌دیده بیش از روزهای قبلی است و مشتریان علل خرابی وسایل خود را ناشی از قطعی ناگهانی برق اعلام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مسؤولان باید با برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی قبلی اقدام به قطعی برق کنند تا جلوی اینگونه ضرر و زیان‌ها گرفته شود.

افزایش میزان مصرف موجب قطعی برق می‌شود

مدیرعامل شرکت برق کردستان با اشاره به اینکه افزایش میزان مصرف موجب شده تا برای ایجاد تراز و بالانس بین تولید و مصرف اقدام به خاموش کردن برخی از مناطق شهر کنیم.

هیوا لهونیان یادآور شد: گاهاً به دلیل خارج شدن یک واحد نیروگاهی از مدار مجبور به قطعی سریع برق هستیم و همین امر موجب شده تا فرصتی برای اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی وجود نداشته باشد.

لزوم رعایت صرفه‌جویی در مصرف برق عامل مؤثری در کاهش اعمال خاموشی‌ها خواهد بود اما به نظر می‌رسد قطعی‌های ناگهانی و بدون برنامه ضررهایی بیشتر از مصرف برق را به مردم تحمیل کرده و این امر موجب نگرانی و اعتراض مردم شده است.

متولیان امر باید با اطلاع رسانی به موقع مانع ایجاد نگرانی بین مردم شوند و برنامه‌ریزی درستی در این شرایط داشته باشند تا هزینه‌های ناخواسته را بر شهروندان تحمیل نکنند.