تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762241
شناسه : 3762241
تاریخ :
۳۰۵ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف استان همدان احیا شد اقتصاد ایران: همدان_استاندار همدان گفت:طی سالهای گذشته ۳۰۵ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری استان احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در آئین افتتاح شرکت آریا توسعه ماندگار نوین، اظهار کرد: طی سالهای گذشته ۳۰۵ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری استان احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، نقشه راه استان با پیش‌بینی‌های لازم طراحی و اقدامات در حوزه‌های مختلف به صورت متوازن اجرا شد.

استاندار همدان ادامه داد: در بخش کشاورزی، با توجه به بحران آب، تلاش کرده‌ایم بهره‌وری آب را افزایش دهیم و کشت محصولات کم‌آب‌بر و کشت گلخانه‌ای را جایگزین و تقویت کنیم.

وی افزود: در زمینه دام و طیور، جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان را در هر دوره از ۱.۲ میلیون قطعه به ۴.۵ میلیون قطعه رساندیم و مازاد مصرف استان را به استان‌های دیگر صادر می‌کنیم.

قاسمی فرزاد افزود: در حوزه شهرک‌های صنعتی، توسعه شهرک‌ها با رویکرد سلامت‌محور و سازگار با محیط زیست دنبال شده است و توجه ویژه‌ای نیز به صنایع دانش‌بنیان و های‌تک داشته‌ایم.

ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان همدان و توجه به راه‌های مواصلاتی و راه‌آهن برای توسعه گردشگری در دستور کار بوده و با همدلی و انسجام در استان، اقدامات بسیار مثبتی انجام شده است.