تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3762234
شناسه : 3762234
تاریخ :
فرانسه باید برای اتهامات علیه دوروف شواهد مطرح کند اقتصاد ایران: دولت روسیه اعلام کرد اتهامات جدی که فرانسه علیه پاول دوروف بنیانگذار تلگرام مطرح کرده، به عنوان تلاشی برای محدودی ارتباطات به نظر می رسد، مگر آنکه شواهد محکمی برای آن وجود داشته باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دوروف روز شنبه پس از فرود در فرودگاهی نزدیکی پاریس به عنوان بخشی از تحقیق درباره جرائم مرتبط با سواستفاده جنسی از کودکان، قاچاق مواد مخدر و تراکنش های کلاهبردارانه در تلگرام دستگیر شد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در تماس کنفرانسی اعلام کرد از آنجا که دوروف شهروند روسیه است، این کشور آماده است تمام کمک های لازم به وی را انجام دهد اما به علت آنکه مدیر تلگرام شهروند فرانسه نیز است، اوضاع پیچیده شده است.

این درحالی است که دوروف پاسپورت امارات متحده عربی نیز دارد.

پسکوف در این باره گفت: اتهامات وارده بسیار جدی هستند. چنین اتهاماتی نیازمند شواهد محکمی هستند. در غیر اینصورت تلاشی مستقیم برای محدودسازی آزادی ارتباطات به حساب می آیند.

روسیه قبلا سعی کرده بود تلگرام را مسدود کند و چند بار این پلتفرم را به دلیل پاک نکردن محتوای غیرقانونی جریمه کرده بود.

به گفته سخنگوی کرملین پرونده دوروف را می توان به عنوان ارعاب رییس یک شرکت بزرگ تلقی کرد که درباره اظهارات امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه مبنی بر آنکه دستگیری دوروف بدون انگیزه سیاسی بوده، شک و تردید ایجاد می کند.