تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3762227
شناسه : 3762227
تاریخ :
خواسته ۶‌ میلیون دلاری سپاهان رد شد/ شرط افزایش سقف بودجه دو تیم اقتصاد ایران: کارگروه سقف بودجه قراردادها تصمیم نهایی خود برای نحوه استفاده از تبصره های افزایش رقم تصویبی را اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی آغاز شده است که با وجود گذشته دوهفته از این مسابقات همچنان بحث پیرامون رعایت سقف بودجه باشگاه‌ها بخصوص بین مدعیان سنتی قهرمانی ادامه دارد.

پرسپولیس، استقلال تهران، سپاهان و تراکتور تبریز هر هفته مدرکی مبنی بر عبور رقیبان از این سقف مطرح می‌کنند تا کار به ورود رسمی سازمان لیگ فوتبال و کارگروه سقف بودجه قراردادها کشیده شود.

باشگاه سپاهان اصفهان قبل از بازی با شباب الاهلی امارات از سازمان لیگ فوتبال خواست تا بودجه باشگاه‌های حاضر در فصل پیش روی لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا را افزایش دهند. این در حالی است که برآورد مالی باشگاه‌ها بر اساس عملکرد آنها قبل از حضور در رقابت‌های فصل سنجیده می‌شود. همین امر نیز در سیستم صدور مجوز حرفه ای AFC نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

از این رو باشگاه پرسپولیس وارد کشمکش با سپاهانی‌ها شد تا مبلغ سقف بودجه به‌طور مشخص برای تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های آسیایی مشخص شود.

طبق بخشنامه AFC تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان آسیا مبلغ ۸۰۰ هزار دلار بابت حضور دریافت می‌کنند که شامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نیز می‌شود. بازی‌های این دو تیم از ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود اما با توجه به اینکه پیش بینی برد برای بازی نخست دو تیم اطمینان صد درصدی ندارد نمی‌تواند پاداش ۱۰۰ هزار دلاری پیروزی را شامل شود.

از سوی دیگر باشگاه سپاهان اصفهان با شکست مقابل شباب الاهلی امارات همراه با تراکتور تبریز راهی لیگ قهرمانان آسیا شد تا آنها هم پاداش ۳۰۰ هزار دلاری دریافت کنند.

همین ارقام نیز از سوی کارگروه سقف بودجه قراردادهای لیگ برتر ایران مورد تصویب برای منبع درآمدی چهار باشگاه قرار گرفت اما با درخواست سپاهان به طور کامل مخالفت شد.

در حقیقت هر باشگاهی تا آخرین روز از نقل و انتقالات تابستانی (۲۸ شهریورماه) بتواند هرگونه منبع درآمدی نظیر فروش بازیکن پیدا کند در بودجه خود مورد استفاده قرار خواهد داد در غیر این‌صورت پاداش‌هایی که تیم‌های آسیایی پس از این تاریخ کسب کنند به بودجه امسال آنها مرتبط نخواهد بود و در فصل آینده لحاظ خواهد شد.

بنابراین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بودجه ۴۲۵ میلیارد تومانی به همراه ۸۰۰ هزار دلاری و باشگاه‌های سپاهان و تراکتور نیز ۴۱۰ میلیارد تومان بعلاوه ۳۰۰ هزار دلار بودجه مجاز برای فصل جاری دارند که ملاک سازمان لیگ در ثبت قراردادهاست.