تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762225
شناسه : 3762225
تاریخ :
افتتاح ۹ پروژه راهسازی اصفهان با حضور مسوولان کشوری اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان از افتتاح پروژه‌های راهسازی در این استان با حضور مقامات کشور در هفته آینده خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علیرضا قاری قرآن در آئین افتتاح ساختمان جدید نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان شعبه بهارستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه در هفته دولت قرار داریم پروژه‌های بخش راه و مسکن استان در این هفته بهره برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های قابل افتتاح استان از جمله در حوزه نهضت ملی مسکن طی هفته پیش رو در برنامه‌ای با حضور نماینده دولت به بهره برداری می‌رسد.

۴ میلیارد برای تکمیل ساختمان جدید نظام مهندسی در بهارستان هزینه شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه امروز نیز ساختمان نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در بهارستان افتتاح شد، افزود: عملیات ساخت این پروژه از سنوات گذشته شروع شده بود اما به دلایلی متوقف مانده بود.

قاری قرآن درخصوص دلایل توقف اجرای این پروژه طی یک دهه گذشته، گفت: تکمیل این طرح به دلیل سیاستی که هیأت مدیره پیشین این سازمان در سنوات گذشته داشتند طی یکی دو دوره متوقف بود اما هیأت مدیره جدید با هماهنگی سازمان مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، اقدام به تکمیل آن کردند.

وی ابراز داشت: این ساختمان طی سال‌های اخیر به صورت نیمه کاره بود و از ابتدای سال جاری در همین چند ماه گذشته تاکنون با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد تومان تکمیل شده و خوشبختانه از امروز در اختیار قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به نقش دفاتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در سراسر استان و با عنایت به اینکه اصفهان استان پهناوری است و ارتباط فیزیکی بین نقاط مختلف در استان مشمول طی کردن مسافت است و از سوی دیگر ارائه خدمات مهندسی به کسانی که ساخت و ساز دارند در منطقه مورد نظر، نیازمند ارائه خدمات بهنگام است یکی از سیاست‌های سازمان نظام مهندسی ایجاد دفاتر نمایندگی در شهرستان‌های بزرگ است.

قاری قرآن اضافه کرد: شهر بهارستان یکی از آنها بوده و احداث نمایندگی سازمان نظام مهندسی در دی‌گر نقاط استان نیز به ترتیب پیش بینی شده که تعدادی در حال تکمیل است و برخی در سال‌های آینده بهره‌برداری خواهند شد.

به گزارش مهر، ۹ پروژه راهسازی در سطح استان اصفهان قرار است همزمان با هفته دولت افتتاح شود که با بهره برداری این پروژه‌ها ۵۱ کیلومتر راه به مجموع راه‌های استان اصفهان افزوده می‌شود.

از جمله این پروژه‌ها می‌توان به احداث باند دوم مبارکه مجلسی بروجن به طول ۱۰ کیلومتر، احداث باند دوم حسین آباد- کاغذی و ابوزیدآباد- فخره به کاشان به طول ۹ کیلومتر و احداث باند دوم محور برزک کاشان به طول ۱۲ کیلومتر و ۵ دستگاه پل، اشاره کرد.

کمربندی کمشچه، احداث باند دوم دامنه خوانسار گلپایگان خمین (کمربندی وانشان)، تکمیل و تعریض محور اژیه ورزنه، تکمیل عملیات راهسازی باند دوم محور اصفهان به چادگان، تکمیل تعریض محور اژیه سه راهی سیان از توابع شهرستان اصفهان و عملیات عمرانی احداث ورودی و خروجی پل زیرگذر خوانسارک از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

بنا بر اعلام اداره کل راه و شهرسازی بیش از سه هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه‌های راهسازی هزینه شده است.