تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762210
شناسه : 3762210
تاریخ :
۶۳ مجوز اختصاصی به صیادان ابوموسی اعطا شد اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان از تقدیم ۶۳ مجوز اختصاصی صید به صیادان و اعطا کارت معافیت از سربازی صادر شده برای مشمولان ساکن جزیره ابوموسی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در آئین اعطای مجوزهای صیادی و کارت‌های معافیت از خدمت سربازی چند تن از اهالی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: تلاش‌های زیادی در دولت برای خدمات رسانی شایسته به مردم جزیره ابوموسی انجام شده است.

وی افزود: از خدمات شاخص و ماندگار می‌توان به اخذ ۶۳ مجوز اختصاصی صید، سهمیه جذب معلم بومی و معافیت طبق قانون مشمولان دارای شرایط ابوموسی اشاره کرد همچنین به همت و همراهی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی برای حل مشکل تردد مردم ابوموسی انجام و ردیف بودجه جداگانه ۵۰ میلیاردی اختصاص داده شده که تمام پروازها تا پایان سال را پوشش خواهد داد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر آماده سازی بندر چند منظوره ابوموسی و تلاش برای حل مشکلات تجهیزات درمانی از جمله رادیولوژی و سونوگرافی تصریح کرد: در زمینه احداث و تجهیز کتابخانه و آسفالت معابر نیز وعده داده بودیم که در حال انجام است همچنین برنامه تحول آفرین طرح‌های توسعه‌ای مبلمان شهری ابوموسی در دست اجراست و در حوزه تأمین آب شرب نیز عملیات اجرایی فاز دوم آب‌شیرین کن جزیره آغاز و احداث سایت پسماند نیز شروع می‌شود.

دوستی با تاکید بر اینکه جزیره ابوموسی سینه ستبر ایران و ایرانی ترین نقطه کشور است، گفت: مردم این جزیره در خط مقدم صیانت از خلیج فارس هستند و بر همین مبنا ما خود را خادم مردم این جزیره می‌دانیم و تلاش می‌کنیم شرمنده نباشیم.

گفتنی است در این آئین به نمایندگی از ۶۳ مجوز صیادی تخصیص، ۱۵ مجوز صید به صیادان اهل ابوموسی اهدا شد همچنین در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مطابق قانون به چند تن از جوانان بومی ابوموسی کارت معافیت از خدمت سربازی اعطا شد.