تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3762208
شناسه : 3762208
تاریخ :
خرید و فروش نوشابه پپسی کولا حرام شد اقتصاد ایران: ۶۰ سال قبل در چنین روزی بود که امام خمینی (ره) خرید و فروش پپسی کولا را منع کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز جمعه ششم شهریور سال 1343 بود که حکم تاریخی آیت‌الله خمینی مبنی بر منع خرید و فروش نوشابه پپسی کولا میان مردم منتشر شد.

حجت‌الاسلام احمد حسینی همدانی در کتاب خاطرات و مبارزات خود تعریف کرده است: امروز 6 شهریور 1343 آیت‌الله العظمی خمینی در فتوایی مردم را از خرید و فروش نوشابه پپسی کولا را منع کرد. در این باره نامه‌ای برای آیت‌الله نوشتم، با این متن که: «اخیراً مقلدان حضرتعالی فتوای شما را درباره پپسی کولا سؤال می‌کنند. اولاً بفرمایید خرید و فروش آن چه صورت دارد؟ ثانیاً در صورت حرمت از چه نظر حرام می‌دانید؟

آیت‌الله خمینی در پاسخ نوشته‌اند: «چون شایع است مقداری از درآمد آن صرف تبلیغات فرقه ضاله می‌شود، مسلمین از خرید و فروش آن خودداری کنند.»

 

 

در این باره امام خمینی (ره) به نامه محمدجواد حجتی کرمانی هم پاسخ دادند و از فعالیت و تلاش او در مسیر مبارزه با فرقه ضاله بهاییت تشکر کردند.

در نامه امام خمینی (ره) نوشته شده بود: «مساعی جمیله جنابعالی و جناب ثقه‌الاسلام آقای اخوی و سایر آقایان و فضلای محترم، و رنج‌ها و مصایبی که متحمل شده‌اید موجب کمال تقدیر و تشکر بوده و امید است ان‌شاءالله مورد توجه حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف واقع شده، مأجور باشید.»

متن این نامه در جلد اول کتاب صحیفه امام، صفحه 368 نیز درج شده است.

انتهای پیام/