تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3762203
شناسه : 3762203
تاریخ :
پایانه برکت تعطیل شد؛ اتوبوس به تعداد کافی موجود است+ فیلم اقتصاد ایران: سخنگوی ستاد اربعین راهداری استان تهران گفت: با توجه به اتمام موج بازگشت زائرین کربلا به کشور، پایانه شهید رییسی نیز تعطیل شد اما تا زمانیکه اتوبوس برای بازگشت باشد، سرویس‌دهی انجام می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ایام اربعین، همواره به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین اجتماعات انسانی در تاریخ شناخته می‌شود و عده زیادی از زائران خواستار انجام سفر از مرز مهران هستند بنابراین پایانه مرزی در ایام سفرهای اربعین جز مهم‌ترین مرزهای ۶ گانه به شمار می‌رود.

در این بین برخی از زائران در تماس‌هایی با خبرگزاری مهر اعلام کردند که در پایانه مرزی مهران اتوبوسی برای بازگشت زائران وجود ندارد، با این حال پیگیری‌های خبرنگار مهر از پایانه شهید رئیسی حکایت از آن دارد که به دلیل اتمام موج بازگشت زائران، پایانه مرزی برکت تعطیل شده است.

در این رابطه مهدی قلی‌زاده سخنگوی ستاد اربعین راهداری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بیش‌از ۹۰ درصد زائران به تهران بازگشته و تنها ۱۰ درصد از زوار باقی مانده اند اما تا زمانیکه زائر برای بازگشت وجود داشته باشد، سرویس انتقال و جابه‌جایی نیز فراهم خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ بیشتر زائر ایرانی تا ظهر امروز به کشور بازگشته‌اند و تنها زوار اتباعی که از مرز ایران به سمت عراق عزیمت داشتند، حضور دارند که آنها نیز با اتوبوس‌های کشور خودشان وارد خاک ایران شده بودند.

فیلم زیر، وضعیت اتوبوس‌ها در سکوی تهران را نشان می‌دهد.