تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3762188
شناسه : 3762188
تاریخ :
گورستان مخوف و پر رمز و راز «ارقام»/ فقط شاباک اطلاع دارد اقتصاد ایران: منابع فلسطینی با اشاره به توقیف پیکر ۵۵۲ شهید توسط رژیم صهیونیستی و خودداری این رژیم از تحویل آنها اعلام کرد که ۲۵۶ مورد از این پیکرها در گورستانی مخوف به نام ارقام هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، منابع فلسطینی از توقیف پیکر ۵۵۲ شهید توسط رژیم صهیونیستی و خودداری این رژیم از تحویل آنها خبر داد.

گورستان مخوف و پر رمز و راز «ارقام»/ فقط شاباک اطلاع دارد

این منابع بیان کردند: شمار پیکرهای توقیف شده شهدای فلسطینی توسط رژیم اشغالگر به ۵۵۲ پیکر رسیده است و این رژیم آنها را در سردخانه‌ها و گورستان موسوم به «گورستان ارقام» نگهداری می‌کند. ۲۵۶ مورد از این پیکرها در گورستان ارقام هستند و ۲۹۶ مورد نیز از سال ۲۰۱۵ در توقیف هستند. ۹ پیکر توقیف شده زن بوده و ۵۵ پیکر نیز متعلق به افراد زیر ۱۸ سال است.

منابع مذکور اعلام کردند: رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ نسل‌کشی در نوار غزه پیکر ۱۴۹ شهید را توقیف کرده است و این شامل شهدای اهل نوار غزه نمی‌شود. پیکر توقیف شده شهدای نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی صدها تن تخمین زده می‌شود و رژیم صهیونیستی اعداد و ارقام مشخصی را در این باره اعلام نمی‌کند.

از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در روز ملی استرداد پیکر شهدا اعلام کرد: رژیم اشغالگر پیکر صدها شهید از جمله پیکر اسرایی را که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به‌ویژه در اردوگاه «سدی تیمان» زیر شکنجه و بی‌توجهی پزشکی جان باختند، نگه داشته و تحویل نداده است. این رژیم به سرپوش نهادن بر جنایات خود علیه اسرا و شهدا که از زمان عملیات طوفان الاقصی افزایش یافته، ادامه می‌دهد. سرقت پیکر شهدا بعد از دفن آن در غزه جنایتی دیگر و نقض آشکار تمام قوانین بین‌المللی است. ما به حل این پرونده که جزو اولویت‌هایمان است پایبند هستیم.

گفتنی است که اجساد فلسطینیانی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به خانواده‌هایشان تحویل داده نمی‌شود. آنها در گورستان‌های مخفی جداگانه دفن می‌شوند، جایی که هر قبر شماره گذاری شده است و تنها سرویس امنیت داخلی رژیم اشغالگر (شاباک)، توانایی شناسایی شماره ها را دارد. فلسطینی‌ها و ساکنان سزمین‌های اشغالی آنها را «گورستان ارقام» می‌نامند.