تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3762170
شناسه : 3762170
تاریخ :
پیشنهاد نشست ۳ جانبه بررسی اخراج پناهجویان افغان از پاکستان اقتصاد ایران: طالبان پیشنهاد کرده است که جهت بررسی اخراج پناهجویان افغان از پاکستان نشست سه جانبه کابل، اسلام آباد و سازمان ملل برگزار شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های پاکستانی عنوان کردند طالبان پیشنهاد برگزاری نشست سه جانبه کابل، اسلام آباد و سازمان ملل را برای اطمینان از خروج امن و مسالمت آمیز پناهجویان افغان از پاکستان مطرح کرده است.

روزنامه اکسپرس تریبیون به نقل از یک دیپلمات سازمان ملل گزارش داد دولت پاکستان در حال بررسی درخواست طالبان برای برگزاری این نشست است.

پاکستان پیش‌تر تاکید کرده بود اسلام آباد متعهد به اخراج بیش از یک میلیون پناهجو افغان بدون مدرک اقامتی است.

با وجود هشدارهای نهادهای حقوق بشر سازمان ملل در مورد اخراج اجباری پناهجویان افغان، پاکستان به تازرگی اعلام کرده است مرحله دوم روند اخراج را آغاز نموده است.

«میخائیل بالسیرزک»، رئیس کمیته حذف تبعیض نژادی سازمان ملل پیش‌تر گفته بود: از عدم چارچوب قانونی و نهادینه مطابق با قوانین بین‌المللی در پاکستان ابراز تاسف می‌کند و پیشنهاد می‌دهد اسلام آباد کنوانسیون 1951 پناهندگان و پروتکل اختیاری 1967 آن را تصویب کند.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، تاکنون پاکستان به این کنوانسیون جهانی ملحق نشده است و هیچ قانون ملی برای حفاظت از پناهندگان تصویب نکرده و همچنین هیچگونه روال رسمی برای تعیین وضعیت پناهندگی افرادی که به دنبال حمایت بین‌المللی در خاک این کشور هستند، ایجاد نکرده است.

انتهای پیام/.