تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762167
شناسه : 3762167
تاریخ :
نیروی انسانی کارآزموده آینده روشن یک مجموعه را رقم می‌زند اقتصاد ایران: زاهدان_مدیرکل دفتر بازرسی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: نیروی انسانی مناسب و کار آزموده یکی از فاکتورهای مهمی است که می تواند آینده روشن و موفق یک مجموعه را رقم بزند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امجد پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشستی با معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، افزود: یک مجموعه، هرگاه از علم و تخصص فاصله گرفت، آسیب آن را نیز خورده، پس این دو، در موفقیت یک سیستم نقش به سزایی دارد و خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در مسائل علمی و کارشناسی موفق و ثابت قدم بوده و این سبب سرپا ماندن این مجموعه شده است.

وی بیان کرد: مدیران مجموعه آب و فاضلاب باید صلابت، کرامت، صمیمیت در گفتار و رفتار و صداقت داشته باشند چرا که این چهار اصل، از مهمترین اصول کار در شرکت آب و فاضلاب به شمار می‌روند و باید به آنها پایبند بود و نباید از مسؤولیت پذیری غافل شد، چرا که شکوفایی استعدادها در هر مجموعه نیز یکی از نتایج مسؤولیت پذیری است.

امجد در ادامه با اشاره به اینکه در مسیر رشد و موفقیت نباید توقف کرد، افزود: در این مسیر، برای هر مجموعه کاری تهدیدهایی وجود دارد که باید آنها را شناسایی و به فرصت تبدیل کرد و اگر اینگونه نشود، آن تهدید به معضل مبدل می‌شود، از طرفی علاوه بر تهدید، همیشه برعملکرد دستگاه‌ها منتقدانی چه به حق و چه به ناحق وجود دارند، بنابراین باید اقدامات دولت تبیین و به درستی شفاف‌سازی شود.

مدیرکل دفتر بازرسی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: یکی از مشکلاتی که می‌تواند یک مجموعه موفق را از ادامه مسیرش باز دارد، به وجود آمدن فساد در آن سیستم است براین اساس، مدیران در کنار تکریم، باید به مبارزه با فساد در مجموعه کاری خود توجه داشته باشند تا مجموعه تحت کنترل آنان با مشکلی رو به رو نشود.

امجد اظهار کرد: برگزاری جلسات صیانت، یکی از راهکارهایی هست که می‌تواند برای مقابله با فساد در مجموعه اداری تأثیر زیادی ایفا کند و باید این نشست‌ها را جدی گرفت، از طرفی ممکن است در یک سیستم، برخی اختلاف سازی و برخی اقدام به تشدید آن اختلافات کنند و مدیر آن مجموعه باید بسیار هوشمندانه مراقب این اختلافات بوده و از تشدید آنها پیشگیری کند.

وی در پایان بیان کرد: وجود نیروی انسانی مناسب و کار آزموده یکی از فاکتورهای مهمی است که می‌تواند آینده روشن و موفق یک مجموعه را رقم بزند و معاونت‌های هر بخش با توجه به تعداد افرادی که زیر نظر آنان مشغول به کار هستند نقش مهمی در آموزش، تربیت و پرورش یک نیروی انسانی مناسب ایفا می‌کنند براین اساس نباید از این نقش خود غافل شوند.

شایان ذکر است، محمد امجد، مدیرکل دفتر بازرسی شرکت آب و فاضلاب کشور شامگاه گذشته برای بررسی شرایط و تنش‌های طرح‌های آب رسانی در سیستان و بلوچستان از طریق فرودگاه بین المللی زاهدان وارد استان شد.