تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3762149
شناسه : 3762149
تاریخ :
ساکنین «عناتا» پس از یورش صهیونیستها: همه زندگی‌مان فدای غزه اقتصاد ایران: نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به روستای عناتا در شمال شرقی بیت المقدس اقدام به تخریب بسیاری از منازل، مراکز تجاری، آغل حیوانات و تالار پذیرایی این شهرک فلسطینی نشین به بهانه عدم صدور مجوز و پروانه ساخت کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به منازل فلسطینیان ساکن در شهرک «عناتا»، در شمال شرقی قدس اشغالی، بدون اخطار قبلی اقدام به تخریب منازل، مراکز تجاری و منازل موقت (کانتینرها) اهالی این منطقه کردند. در جریان این یورش صهیونیست ها یک تالار پذیرایی به مساحت 800 متر نیز به بهانه عدم کسب مجوز و پروانه از مقامات اسرائیلی تخریب شد.

 

.

 

«محمد حسین الکسوانی»؛ نائب رئیس شهرک عناتا با اشاره به آغاز روند تخریب منازل و مراکز تجاری فلسطینیان در این شهرک از 20 روز گذشته افزود ما با اخذ وکیل تلاش داشتیم تا از ساختمان ها و دارایی هایی مردم دفاع کنیم، ولی نظامیان اسرائیلی به ما مهلت ندادند و از 5 صبح امروز هم فرایند تخریب منازل و مغازه ها را از سر گرفتند.

نوار غزه , کرانه باختری , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

«زیاد فهیدات»؛ از اهالی شهرک عناتا که منزلش در مقابل دیدگانش تخریب شد به خبرنگار تسنیم در کرانه باختری گفت: ساعت 4 صبح آمدند و گفتند وسایلت را بیرون بیاور، می‌خواهیم همه ساختمان‌های محله را به سرعت تخریب کنیم، چون این ساخت‌و‌سازها غیر قانونی است. پدرم دو سال پیش فوت کرد و از من قول گرفت و من پیش او به قرآن قسم خوردم که من از این محله خارج نشوم؛ حتی اگر دفن شوم این محله را ترک نخواهم کرد.

نوار غزه , کرانه باختری , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

«ام جمیل عیسی»؛ یکی دیگر از اهالی شهرک عناتا که ساختمان دو طبقه تخریب شده اش قرار بود مسکنی برای دو پسرش پس از ازدواج باشد به خبرنگار تسنیم می گوید: صهیونیست‌ها را به خدا واگذار می‌کنیم، همه این مصیبت‌ها برای تخریب ساختمان و سنگ بود، همه‌اش فدای سر مردم غزه.

نوار غزه , کرانه باختری , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

«محمود عیسی»؛ یکی دیگر از قربانیان این تجاوز صهیونیست‌ها می گوید: این منازل در برابر رنج و دردهای مردم غزه چیزی نیست، مردم غزه در خیمه‌ها و در گرمای سوزان و کمبود آب به سر می‌برند، ما آنها را در تلویزیون می‌بینیم و به خودمان می‌گوییم ما در بهشت به سر می‌بریم، همه را تخریب کنند، دوباره می‌سازیم.

نوار غزه , کرانه باختری , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

 

صهیونیست‌ها علاوه بر تخریب 318 واحد تجاری، از نیمه نخست سال 2024 نیز برای 359 واحد دیگر در کرانه باختری اشغالی از جمله 85 واحد تجاری در شهر قدس، اخطاریه تخریب صادر کرده‌اند.

انتهای پیام/