تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3762123
شناسه : 3762123
تاریخ :
بسیاری از اراضی کشاورزی پلاک های ثبتی بهارستان غیرقابل کشت است اقتصاد ایران: بهارستان- مدیر جهاد کشاورزی بهارستان گفت: ۱۸ پلاک ثبتی دارای کاربری کشاورزی در این شهرستان وجود دارد، که پلاک‌های «سلطان آباد»، «گلستان»، «کلمه»، «اکبرآباد» و «صالح آباد» غیرقابل کشت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مجتبی مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر از وجود ۱۸ پلاک ثبتی دارای کاربری کشاورزی در بهارستان خبر داد و افزود: از این آمار پلاک‌های «سلطان آباد»، «گلستان»، «کلمه»، «اکبرآباد» و «صالح آباد» به دلیل واقع شدن در محدوده شهری غیرقابل کشت است.

وی افزود: همه پلاک‌های ثبتی به غیر از «خیرآباد» دارای مفروضات فرعی هستند و بیشتر تخلفات عدوانی و چند دست خرید و فروش در این پلاک‌ها انجام می‌شد.

مدیر جهاد کشاورزی بهارستان گفت: افرادی که سند مالکیت ندارند، به سامانه تعیین تکلیف ساختمان‌های فاقد سند رسمی مراجعه کنند و از طریق ادارت ثبت استعلامات به جهاد کشاورزی واصل می‌شود و ما موظف به پاسخگویی هستیم.

وی گفت: افرادی که دفترچه‌های مالکیت قدیمی دارند، نیز می‌توانند، به ادارات ثبت مراجعه کنند و نسبت به تک برگ کردن اسناد خود اقدام کنند و این فرآیند در اختیار اداره ثبت است و طولانی نیست و در اسرع وقت انجام می‌شود.

مرادی گفت: حدود دو هزار هکتار اراضی کشاورزی در بهارستان داریم، که در هشت روستا و حومه شهر واقع شده است.

وی افزود: بیشتر کشت و کارها در بهارستان کشت نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و غلات است.