تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3762116
شناسه : 3762116
تاریخ :
پیام‌ حمله به گلیلوت؛ پروژه تروریستی اسرائیل زیرپای حزب‌الله اقتصاد ایران: یک تحلیلگر برجسته فلسطینی در مقاله‌ای به بررسی ابعاد اهمیت عملیات بی‌سابقه حزب‌الله علیه اصلی‌ترین مقر جاسوسی و تروریستی رژیم صهیونیستی پرداخته و تاکید کرد که اقدامات هوشمندانه مقاومت، اهداف دشمن از عملیات‌های تروریستی آن را ناکام گذاشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان»لإ تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، در یادداشت جدید خود به عملیات مهم حزب‌الله ضد دشمن صهیونیستی در اولین پاسخ به جنایت ترور شهید «فواد شکر» فرمانده نظامی ارشد مقاومت لبنان پرداخت و نوشت: اهمیت بزرگ و بی‌سابقه پاسخ حزب الله به دشمن صهیونیستی با موشک‌ها و پهپادها که سحرگاه روز یکشنبه در عمق فلسطین اشغالی و به ویژه در قلب تل آویو، پایتخت صهیونیست‌ها انجام شد، در این است که جنایت‌های تروریستی رژیم اشغالگر علیه رهبران و فرماندهان جنبش‌های مقاومت، بدون پاسخ سریع و پیشرفته نخواهد ماند و برای دشمن بسیار گران تمام می‌شود.

شکست اهداف عملیات‌های تروریستی اسرائیل

عطوان افزود: در شرایطی که هدف بزرگ رژیم صهیونیستی از جنایت‌های تروریستی خود، احیای بازدارندگی پوشالی و ترمیم اعتبار ساختگی سرویس اطلاعاتیِ پر از خلأ و باگ این رژیم بود، با شکست‌های بزرگ این سرویس، چه در عملیات طوفان الاقصی که توسط گردان‌های القسام در 7 اکتبر 2023 صورت گرفت، و چه از خلال عملیات موفق پهپادی لبنان ضد پایگاه گلیلوت به عنوان مقر اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در قلب تل آویو، ثابت شد که احیای بازدارندگی اسرائیل، هدفی دور از دسترس است.

در ادامه این مقاله آمده است: تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای احیای اعتبار سرویس‌های نظامی و جاسوسی این رژیم، شکست فاجعه باری خورده و خطرناک‌تر از همه، رسیدن پهپادهای حزب الله به مقر فرماندهی اطلاعاتی و جاسوسی صهیونیست‌ها و حمله به این مقر برای نخستین بار است. روشن است که در جریان این عملیات حزب الله، تلفات و خسارات بسیار سنگینی به صهیونیست‌ها وارد شده و احتمالاً این تلفات در حال حاضر یا در آینده هم توسط رژیم اشغالگر اعلام نخواهد شد.

مقاومت بعد از ترور رهبران و فرماندهان خود قوی‌تر می‌شود

عبدالباری عطوان ادامه داد: سیاست‌های تروریستی که رژیم اشغالگر پیش گرفته، از جمله ترور شهید اسماعیل هنیه و شهید فواد شکر، صرفاً نتایجی نمایشی و محدود برای صهیونیست‌ها داشته و در رسیدن به هیچ یک از اهداف اصلی که بارزترین آنها، ایجاد احساس اطمینان و آرامش در افکار عمومی اسرائیلی‌ها و بالا بردن روحیه از هم پاشیده آنهاست، موفق نبوده است.‌

بر اساس این یادداشت، مقاومت عربی و اسلامی با همه شاخه‌های آن ثابت کرده که برای همه رزمندگان و فرماندهان و رهبران شهید خود، جایگزین‌های آماده‌ای دارد؛ همانطور که جنبش حماس بعد از شهادت شیخ «احمد یاسین» موسس آن قدرتمندتر شد. همچنین گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس بعد از شهادت «احمد الجعبری» فرمانده آن وارد مرحله پیشرفته‌ای از تاریخ سیاسی و نظامی شد و ژنرال «محمد الضیف» بعد از شهادت الجعبری، با قدرت، گردان‌های القسام را فرماندهی می‌کند و یکی از بزرگترین دستاوردهای فلسطینی و عربی ضد رژیم اشغالگر را در طوفان الاقصی رقم زد.

رسوایی زودهنگام صهیونیست‌ها در 2 دروغ بزرگ

این تحلیلگر فلسطینی تصریح کرد: دروغ پردازی‌ها و فریبکاری‌هایی که رژیم صهیونیستی به عنوان سلاحی برای پنهان کردن شکست‌های خود و ناکامی‌های روز افزونش به آن پناه می‌برد، دیگر اهداف این رژیم را محقق نمی‌سازد؛ زیرا نیروهای مقاومت در عمل و با پاتک‌های قدرتمند خود در عرصه میدانی، دشمن اسرائیلی را رسوا کرده‌اند. در اینجا به دو دروغ بزرگ صهیونیست‌ها اشاره می‌کنیم که خیلی زود آنها را رسوا کرد:

- دروغ اول مربوط به ادعای حمله پیش دستانه گسترده ارتش اسرائیل با صد فروند جنگنده اف 15 و اف 16 ساخت آمریکا علیه لبنان است که در آن، ارتش صهیونیستی مدعی شد توانسته حمله موشکی و پهپادی حزب الله را در صبح روز یکشنبه هفته جاری در عمق اراضی اشغالی خنثی کند.

رسیدن 320 موشک کاتیوشا حزب الله به اهداف مورد نظر خود در الجلیل اشغالی و به ویژه گیج کردن سامانه گنبد آهنین و انهدام سکوهای آن، جهت آماده سازی برای حمله دوم که در آن، ده‌ها پهپاد به راحتی توانستند به پایگاه راهبردی گلیلوت برسند و به آن اصابت کنند، از جمله بارزترین شواهد برای دروغگویی صهیونیست‌هاست.

- دروغ دوم رژیم اشغالگر هم مربوط به ادعای شنود مکالمات «یحیی السنوار» رئیس جدید دفتر سیاسی حماس در داخل تونل‌ها به کمک دستگاه‌های شنود مدرن آمریکایی است. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در این زمینه ادعا کرد که اسرائیل توانسته به کمک دستگاه‌های شنود ایالات متحده، مکالمات یحیی السنوار را گوش کند، اما موفق به پیدا کردن مکان حضور او نشد.

دروغ اول صهیونیست‌هاف یعنی خنثی کردن حمله حزب الله، توسط واقعیت‌های میدانی فاش شد و سانسور رسانه‌ای برای پنهان کردن شکست در برابر پهپادهای حزب الله، دلیلی بارز بر دروغ بودن این ادعای اشغالگران است. اما درباره دروغ دوم هم روشن است که ادعای رصد و شنود مکالمات یحیی السنوار در داخل تونل‌های غزه که ارتش اسرائیل درباره آن صحبت می‌کند، مسئله جدیدی نیست و یک موضوع تکراری و خسته کننده بوده که دیگر هیچکس را فریب نمی‌دهد.

اگر آمریکایی‌ها واقعاً موفق به ضبط صدای یحیی السنوار شده‌اند، پس چرا نمی‌توانند مکان حضور او را تشخیص بدهند و چه کسی به آنها گفته که یحیی السنوار در داخل تونل است؟ و اصلاً کدام تونل؟ طبق ارزیابی‌های آمریکایی‌ها طول تونل‌های حماس به بیش از 500 کیلومتر می‌رسد.

شکست اطلاعاتی صهیونیست‌ها مقابل قدرت مقاومت

عبدالباری عطوان، در ادامه این یادداشت نوشت: سیاست ترور دشمن صهیونیستی شکست خورده و نتایج معکوس دارد؛ نه به این دلیل که سرویس اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی ضعیف شده و عقب مانده و قدرت خود را از دست داده است، بلکه به این دلیل که بازوهای مقاومت اسلامی در سال‌های اخیر بسیار توسعه یافته‌اند و از رژیم‌های شکست خورده، بزدل، مرتجع و سازشکار عربی که متکی به دستگاه‌ها و تجهیزات از کار افتاده و منقضی هستند، پیروی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: زنده بودن یحیی السنوار، چه روی زمین و چه زیر آن، بزرگترین شکست برای دو سلاح مهم رژیم اشغالگر یعنی بازدارندگی و سرویس جاسوسی است. همچنین به زودی شاهد شکست‌های دیگر اشغالگران در میدان نبرد خواهیم بود.

در ادامه این مقاله آمده است: در شرایطی که بمب‌های غول پیکر آمریکایی که تونل‌ها را در عمق 50 متری زیر زمین تخریب می‌کنند و همه دستگاه‌های جاسوسی بسیار پیشرفته آنها، موفق به پیدا کردن مکان حضور یحیی السنوار و رسیدن به وی نشده‌اند، آیا دستگاه‌های شنود که درباره قدرت آنها بسیار اغراق می‌کنند، می‌توانند این کار را انجام دهند؟

عطوان در پایان تاکید کرد: طبق اطلاعات موثق، یحیی السنوار، دست کم دو سال است که با هوشیاری و امنیت بسیار پیشرفته خود، همه جاسوسان آمریکایی، صهیونیستی و عربی را سردرگم و مبهوت کرده است. این جاسوسان همچنان گیج هستند و به همین شکل خواهند ماند؛ زیرا یحیی السنوار مشغول مدیریت جنگ است و وقت ندارد که خودش را مشغول مذاکراتی مضحک کند؛ مذاکراتی که آن را دام و توطئه‌ای در چهارچوب تلاش‌های شکست خورده دشمن برای بر باد دادن پیروزی‌ها و پایداری مقاومت می‌داند.

انتهای پیام/