تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762112
شناسه : 3762112
تاریخ :
جمع‌آوری و انتقال ضایعاتی‌های بندرعباس به خارج از محدوده شهر اقتصاد ایران: بندرعباس- فرماندار بندرعباس، از اجرای طرح جامع جمع‌آوری و انتقال ضایعاتی‌های سطح شهر به یک نقطه متمرکز و خارج از محدوده شهری با هدف بهبود وضعیت زیست‌محیطی و بهبود منظر شهری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب بهادری اظهار کرد: در راستای بهبود وضعیت زیست‌محیطی و ساماندهی فعالیت‌های مرتبط با جمع‌آوری و بازیافت ضایعات، تمامی ضایعاتی‌های سطح شهر به یک نقطه متمرکز و خارج از محدوده شهری منتقل می‌شود.

وی افزود: این طرح با همکاری شهرداری بندرعباس و دیگر نهادهای مرتبط اجرایی خواهد شد و هدف اصلی آن ایجاد نظم و پاکیزگی در سطح شهر، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، و جلوگیری از تداخل فعالیت‌های ضایعاتی‌ها با زندگی روزمره شهروندان است.

بهادری با استناد به بند ۲۰ ماده ۵ قانون شهرداری‌ها و همچنین ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون تاکید کرد: بر اساس این قوانین با توجه به اینکه مشاغل فوق جز مشاغل آلاینده و مزاحم محسوب می‌شوند، با آلودگی محیط و نارضایتی شهروندان می‌بایست از شهر خارج و به نقطه‌ای متمرکز هدایت شوند.

فرماندار بندرعباس در پایان خواستار مشارکت و هماهنگی لازم از سوی صاحبان مشاغل و نهادهای مربوطه در راستای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح شد و تاکید کرد که با هرگونه کم کاری در اجرای موفق این طرح برخورد قانونی می‌شود.