تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3762106
شناسه : 3762106
تاریخ :
سرمایه‌گذاری ۱۶۷ میلیاردی شناسا در تأمین مالی جمعی اقتصاد ایران: مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری شناسا گفت: تا امروز ۱۷ طرح و ۱۶۷ میلیارد تومان تأمین مالی جمعی صورت گرفته است. کاربرهای ثبت شده‌ ما ۲۰۰ هزار نفر است که البته ۲۱۰۰ از آنها سرمایه‌گذاری کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین نظربلند؛ مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره  صندوق سرماسیه‌گذاری شناسا اظهار کرد:‌ شناسا دوازدهمین سالی است که تأسیس شده است و در 150 استارتاپ سرمایه‌گذاری کردیم و و امروز 32 استارتاپ در حوزه شتابدهی و 32 استارتاپ در شناسا حضور دارند.

وی تأکید کرد: 39 شرکت فعال در پورتفوی راهبری، 24 شرکت هم‌سرمایه‌گذاری و بیش از 1000 نفر اشتغال‌آفرینی مستقیم داشتیم.

مدیرعامل صندوق سرماسیه‌گذاری شناسا گفت: از این 150 24 سرمایه‌گذاری با دیگر بازیگران اکوسیستم انجام داده است. گروه شناسا به عنوان شرکت اصلی VC  را انجام می‌دهد. تریگ‌آپ شتاب‌دهنده‌ ما و از نخستین شتاب‌دهنده‌هایی است که سابقه 10 ساله دارد و در سال‌های اخیر شتاب‌دهنده تریگیت را داریم که یک شتاب‌دهنده آنلاین است.

نظربلند گفت: یک شتاب‌دهنده تخصصی با عنوان بیلدزآپ داریم که در حوزه ساختمان کار می‌کند و در کنار آن شتاب‌دهنده‌های تخصصی در حوزه‌های دیگر فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در کنار شتاب‌دهنده الگوی دیگری که برای نوآوری در جهان وجود دارد استارتاپ استودیو است که امروز دوسال است که کار خود را به صورت تخصصی در حوزه بلاکچین آغاز کرده است.

مدیرعامل صندوق سرماسیه‌گذاری شناسا تصریح کرد: دوره رشد برای استارتاپ‌ها از مرحله کشت تا مراحل بالاتر را دربرمی‌گیرد شناسا با زیربرندهای خودش تا مرحله پیدایش و رشد و توسعه تعریف کرده است.

وی گفت: تریگ آپ به عنوان شتاب‌دهنده تا پایان سال 1402 159 تیم پیش‌شتابدهی و 63 تیم را سرمایه‌گذاری کرده است که 27 تیم آنها جذب سرمایه داشتند.

نظربلند تصریح کرد: آمارهای تریگ آپ تا سال 1402 به این صورت است که طرح‌های بررسی شده 2105، جلسه مصاحبه با تیم‌ها 560 جلسه، 12882 نفر ساعت آموزش، 27 تیم موفق در جذب سرمایه، 13 خروج موفق، 95 برگزاری رویداد و 2670 ساعت منتورشیب است.

وی گفت: تا امروز 17 طرح و 167 میلیارد تومان تأمین مالی جمعی صورت گرفته است. ما کاربرهای ثبت شده‌مان 200 هزار نفر است که البته 2100 از آنها سرمایه‌گذاری کردند.

به گزارش تسنیم، الزامات کلی طرح‌های سرمایه‌گذاری در شناسا به شرح ذیل است:

موضوعات و حوزه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در این صندوق شامل حوزه‌های فناوری اطلاعات ارتباطات، سلامت، خدمات مالی نوآورانه، معدن، انرژی و امنیت غذایی است.

رویکردهای جدید سرمایه‌گذاری شناسا

سرمایه‌گذاری جسورانه

رویکرد جاری شناسا در سرمایه‌گذاری روی کسب و کارهای فناور محور و استارت‌تاپ‌های نوآور در مراحل توسعه‌ای یعنی کسب و کارهایی که بخشی از مسیر رشد خود را طی کردند و در مورد بازار محصول و خدمات خود دچار ابهام نیستند.

نوآفرینی جسورانه

این صندوق بر مبنای مسائل مالی و توانمندی  به پایه‌گذاری کسب و کارهایی با بازار بزرگ و توان عملیاتی بالا اقدام می‌کند و در تشخیص فرصت‌های مناسب و شناسایی نیازهای ملی در صنایع مختلف تمرکز کرده است.

سرمایه‌گذاری قبل از IPO

در وضعیت کنونی بسیاری از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های فناور محور نوآور ظرفیت بالقوه جهت ورود به مراحل بالاتر توسعه‌ای یا عرضه عمومی در بازار سرمایه دارند. از این رو می‌توان از طریق مدل pre-Ipo به چسب منفعت و همچنین تنوع بخشی به سبد ریسک شناسا اقدام کرد.

انتهای پیام/