تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3762083
شناسه : 3762083
تاریخ :
تصمیمات خلق‌الساعه مغایر با بخش کشاورزی است اقتصاد ایران: رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات خلق‌الساعه با فعالیت‌های بخش کشاورزی مغایرت دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی یک روند پیوسته برای تولید کمی و کیفی است و تصمیمات خلق‌الساعه به تولیدکنندگان آسیب می‌زند.

وی بر اجرای قوانین در بخش کشاورزی تاکید و اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس در حوزه قانونگذاری برای پیشبرد برنامه‌ها در این بخش آماده همراهی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به خرید تضمینی گندم، تصریح کرد: خرید تضمینی گندم از ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن عبور کرده و آرد مورد نیاز در حوزه نان و صنایع تبدیلی و تکمیلی تأمین است. طبق قانون، پول گندم کاران در خرید تضمینی باید در مدت ۴۸ ساعت پرداخت شود و در این راستا دولت و مجلس باید تلاش کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، از دولت پزشکیان خواست با توجه به امنیت غذایی در کشور، اولویت خود را بر کشاورزی بگذارند.

وی ادامه داد: امنیت غذایی یکی از مباحث جدی کشورها و حکومت‌ها است و هر کشور و حکومتی در مسیر امنیت غذایی حرکت نکند، آسیب می‌بیند.

عسکری اذعان کرد: بخش کشاورزی ۳ برابر صنعت بازدهی دارد و ۳۰ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است و از این رو باید مورد حمایت همه‌جانبه دولت و مجلس قرار گیرد.

وی افزود: دولت برای پیشبرد برنامه‌های بخش کشاورزی هر جا که لازم دانست لایحه بیاورد و مجلس برای رفع مشکلات از آن حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی را ضروری خواند و تصریح کرد: نهاده‌های کشاورزی باید به راحتی در اختیار کشاورزان قرار گیرد و در راستای شعار امسال با عنوان جهش تولید و مشارکت مردم، فضا جلو برود.

عسکری در همین حال بر استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، بسترسازی برای سرمایه‌گذاری و اجرای آبخیزداری برای مقابله با بحران آب تاکید کرد.‌