تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادسبز
لینک : econews.ir/5x3762076
شناسه : 3762076
تاریخ :
تولید ۱۲ اثر موسیقایی محیط‌زیستی گویش‌های محلی و بومی اقتصاد ایران: معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست از ساخته شدن ۱۲ اثر موسیقایی محیط‌زیستی توسط خوانندگان و آهنگ‌سازان برجسته محلی کشور خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به عزم این سازمان در بهره‌برداری از ظرفیت فرهنگی و هنری اقوام ایرانی برای اعتلای فرهنگ حفاظت محیط‌زیست، گفت: در حوزه هنر موسیقی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با تولید ۱۲ اثر موسیقایی گام مهمی در ایجاد فضا برای ارتقا و نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست برداریم.

مرادی تصریح کرد: این آثار موسیقایی به زبان‌ها و گویش‌های محلی کردی، آذری، لری، بختیاری، بلوچی، مازنی، گیلکی، عربی، کردی کرمانجی و قشقایی ساخته خواهد شد.

وی محتوا و درونمایه این ترانه‌های محلی را مباحث و موضوعات محیط‌زیستی برشمرد و افزود: بدون شک انتقال مفاهیم محیط زیستی در قالب شعر و ترانه با زبان‌های بومی، تأثیر بیشتری را بر مخاطبان خواهد داشت و زمینه ساز کمک همه افراد جامعه بر بهسازی محیط‌زیست خواهد بود.

مرادی موسیقی محلی را از ریشه‌های فرهنگی و هویتی جامعه بزرگ ایرانی ارزیابی کرد و افزود: این نوع موسیقی به دلیل اینکه قدمت و دیرینگی در آداب، رسوم، سنن و جغرافیای کشورمان دارد، از تأثیرگذاری بیشتری بر مخاطب برخوردار است.

وی مسیر توسعه فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست را استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی دانست و گفت: ما به عنوان متولی فرهنگ حفاظت از محیط زیست می‌کوشیم تا از همه ظرفیت‌های فرهنگی برای دستیابی به این مهم بهره‌برداری کنیم.