تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3762062
شناسه : 3762062
تاریخ :
اعزام نمایندگان ایران در رشته‌های آی‌تی مسابقات مهارت-فرانسه ۲۰۲۴ اقتصاد ایران: هفته‌ آینده نمایندگان ایران در رشته‌های IT مسابقات جهانی مهارت عازم فرانسه خواهند شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی آروان‌کلاد، ایران در این دور از مسابقات ۵ نماینده در رشته‌های آی‌تی دارد که با حمایت و منتوری فنی آروان‌کلاد وارد این رویداد مهم بین‌المللی می‌شوند.

مسابقات جهانی WorldSkills از سال ۱۹۴۵ تاسیس شد. این مسابقات هر دو سال یک‌بار با حضور هزاران شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

مسابقات جهانی مهارت پیشینه‌ای نزدیک به ۸۰ سال دارد و جوانانی که زیر ۲۲ سال سن دارند، هر دو سال به رقابت در رشته‌های متنوع می‌پردازند. مبنای انتخاب اولیه‌ی شرکت‌کنندگان در این مسابقات مانند نمونه‌ی جهانی آن، حضور عادلانه و با توزیع جغرافیایی حداکثری از بخش‌های مختلف کشورهاست. آروان‌کلاد از سال ۱۳۹۶ در نقش حامی و منتور در کنار نمایندگان ایران در رشته‌های آی‌تی این مسابقات بوده است تا کمک کند این رقابت‌کنندگان با توانایی بالاتر و توانمندتر وارد عرصه‌ی رقابت جهانی شوند.

علیرضا پورچالی در رشته «پردازش ابری»، امیررضا غلامی در رشته «توسعه‌ی برنامه‌های موبایل»، سید آرمین طاهری در رشته‌ «مدیریت سیستم‌های تحت شبکه»، امیرعباس قاسمی در رشته «فناوری‌های وب»، مهرداد شیروانی در رشته‌ «راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت»، نمایندگان ایران در این مسابقات هستند که پس از دو مرحله اردوی فشرده و تخصصی در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) به لئون فرانسه که میزبان این دوره‌ی مسابقات جهانی‌ست، وارد خواهند شد.

نکته مهم درباره شرکت‌کنندگان ایرانی این دوره از مسابقات، تعداد نوجوانان زیر ۲۰ سال و پراکندگی جغرافیایی محل تولدشان است؛ برگزیده‌ها از استان‌های قم، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در این مسابقات راه پیدا کرده‌اند و دو نفرشان ۱۵ و ۱۶ ساله هستند و بچه‌ها در بهترین وضعیت فنی هستند.

هر چهار نماینده در مسابقات بین‌المللی IFSC، طلایی شدند!

یکی از کارشناسان آروان‌کلاد که به‌عنوان منتور همراه این دوره از شرکت‌کنندگان است از وضعیت فنی تیم ابزار خرسندی کرد و گفت: «همان‌طور که بچه‌ها در مسابقات بین‌المللی مهارت گرگان (IFSC)، مدال طلا گرفتند، امیدواریم که در لئون هم بتوانند در بهترین وضعیت فنی خودشان باشند».

Worldskils؛ آوردگاهی با ۱۷۰۰ نماینده از ۷۰ کشور

این مسابقات یکی از مهم‌ترین رویدادهای آموزشی بین‌المللی به‌شمار می‌رود و هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. در هر دوره، هزاران شرکت‌کننده از سراسر جهان در ۴۵ رشته اصلی و ۴ رشته نمایشی با هم رقابت می‌کنند. بازه‌ی‌ سنی نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات بین ۱۵ تا ۲۱ سال است. در متن ابتدایی این دوره از مسابقات آمده است که در این مسابقات به جوانان فرصت داده می‌شود تا مهارت‌های خود را در معرض نمایش هزاران نفر از مردم دنیا بگذارند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع مسابقات، حمایت از ایده‌های نوجوان‌ها از کشورهای مختلف با هدف ایجاد عدالت و رفع نابرابری‌هاست. به همین دلیل در کنار سازمان‌های فنی‌وحرفه‌ای کشورها، شرکت‌های خصوصی هم برای دیده‌شدن استعدادهای نوجوان کشورشان تلاش می‌کنند. این هم‌کاری بخش خصوصی از نظر فنی و دیگر پشتیبانی‌ها نقطه‌قوت توانمندسازی شرکت‌کنندگان در چنین مسابقاتی است.

پیش از این هم یکی از برگزیدگان این مسابقات جهانی مهارت گفته بود که این مسابقات فرصت ارزشمندی برای شبکه‌سازی و بهره‌مندی از منابع فناورانه‌ای است که احتمالاً در شهرهای کوچک ایران وجود نداشته باشد.