تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3762040
شناسه : 3762040
تاریخ :
لهستان: یک گام تا جنگ فاصله داریم اقتصاد ایران: معاون وزیر دفاع لهستان مدعی شد که این کشور در بحبوحه تنش‌های فزاینده با روسیه و بلاروس، به ورطه «جنگی ترکیبی» وارد شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سزاری تومچیک، معاون وزیر دفاع لهستان در جریان سخنرانی در مجمعی عالیرتبه درباره اوضاع امنیتی این کشور، گفت که کشورش همین حالا وارد شرایطی شده که تنها یک درجه پایین‌تر از نبرد واقعی است.

وی گفت: آنچه امروز در لهستان با آن روبه‌رو هستیم، جنگ ترکیبی غیر رسمی است و آشکارا می‌توانیم بگوییم که لهستان امروز در شرایطی جنگی قرار دارد.

معاون وزیر دفاع لهستان همچنین به شرایط این کشور در منطقه مرزی با بلاروس و همچنین حوادث مرتبط با ورود بالون به حریم هوایی لهستان اشاره کرد. ورشو سال‌هاست که مینسک را به تلاش برای اعمال فشار بر لهستان از طریق انتقال مهاجران غیرقانونی به این کشور متهم و در سوی مقابل، بلاروس این اتهامات را رد کرده است.

مقامات ورشو در ماه‌های اخیر مسکو را به ارسال بالون به حریم هوایی لهستان متهم کرده‌اند. در یکی از حوادث اخیر که اواخر ژوئن رخ داد، لهستان گزارش کرد که همتایان روس این کشور به آنها اطلاع داده‌اند که کنترل یکی از بالون‌های مسکو در کالینینگراد را از دست داده و این بالون وارد حریم هوایی لهستان شده است.

این بالون چهار ساعت و نیم در حریم هوایی لهستان معلق بود و مقامات این کشور مدعی شدند که به منظور جلوگیری از عواقب منفی احتمالی، آن را سرنگون نکردند. معاون وزیر دفاع لهستان درباره این مساله نیز مدعی شد که هدف روسیه از این کار، ترویج تفکر عدم اعتماد به دولت در جامعه لهستان است.