تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3762030
شناسه : 3762030
تاریخ :
بهره‌برداری از ۱۰ همت پروژه‌ آب و فاضلاب در هفته دولت اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از بهره‌برداری از ۷۲ پروژه آبرسانی و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در شهرها و روستاهای کشور در هفته دولت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: 72 پروژه‌ آب و فاضلاب با اعتباری نزدیک به 10هزار میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: در بخش آب شرب، تامین پایدار آب شرب و بهداشت در سطح کشور از طریق احداث 59 مخزن مجموعاً به حجم 252هزار و 300 مترمکعب، اجرای 498 کیلومتر خطوط انتقال و جمع‌آوری چاه‌ها، احداث 32 ایستگاه پمپاژ و اجرای دو واحد تصفیه‌خانه شامل تصفیه‌خانه اضطراری آب یاسوج با حجم تولید آب 200 لیتر در ثانیه و بخش اضطراری تصفیه‌خانه آب کرج به ظرفیت تولید 200 لیتر در ثانیه طی هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است.

امینی با اشاره به اهمیت زیست‌محیطی جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب ادامه داد: در بخش فاضلاب نیز جمع‌آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب با اعتباری برابر 1800 میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته که شامل اجرای 40 کیلومتر خط انتقال، لوله‌گذاری شبکه جمع‌آوری به طول 310 کیلومتر است.

مدیرعامل آبفای کشور توجه به ارتقای کمی و کیفی آبرسانی به روستاهای کشور را از عمده‌‌ترین اولویت‌های صنعت آب و فاضلاب عنوان و خاطرنشان کرد: در بخش آبرسانی به روستاها با هزینه‌کرد اعتباری معادل 4100 میلیارد تومان تعداد 1249 روستا با جمعیت زیر پوشش 757هزار و 812 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/