تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3762022
شناسه : 3762022
تاریخ :
از حق‌الناس تا مشکلات فنی/ نقدی بر پرداخت‌های اینترنتی جرایم اقتصاد ایران: رئیس پلیس راهور فراجا بر لزوم اصلاح روند مشکلات پرداخت اینترنتی جرایم رانندگی و برخورد با درگاه‌های متخلف تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در یادداشتی به مشکلاتی که برخی از شهروندان در فرآیند پرداخت جرایم رانندگی از طریق درگاه‌های اینترنتی با آن مواجه هستند، اشاره و بر لزوم اصلاح این روند تأکید کرده است.

وی در این یادداشت به یک نمونه از این مشکلات پرداخته است: ارباب رجوعی که پس از فروش خودرو متوجه شده که تعدادی از جرایم پرداختی‌اش پاک نشده‌اند و دوباره ناچار به پرداخت آنها شده است. او از ضرر و زیان ناشی از این مشکل گله کرده و اظهار داشته که برای جلوگیری از به هم خوردن معامله مجبور به پرداخت مجدد شده است.

سردار حسینی با اشاره به آیه ۸۵ سوره هود و احادیث اسلامی، بر اهمیت رعایت حق‌الناس و دوری از فساد تأکید کرده و بیان می‌کند که عدم پرداخت حق‌الناس در زمره گناهان بزرگی قرار دارد که حتی در قیامت نیز مورد بخشش قرار نمی‌گیرد.

وی به افزایش درگاه‌های پرداخت غیرمستقیم در دنیای تجارت الکترونیک اشاره کرده و می‌گوید که برخی از این درگاه‌ها با تأخیر در واریز وجوه پرداختی به مراجع مربوطه از سود رسوب مالی بهره می‌برند که این امر خلاف قانون و ناعادلانه است. همچنین، سردار حسینی به مشکلات امنیتی در تعامل با این درگاه‌ها اشاره کرده و بر لزوم همکاری بیشتر در جهت رفع این مشکلات تأکید دارد.

در پایان، رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرده است که به منظور تسهیل فرآیندهای مرتبط با نقل و انتقال خودرو و بهره‌برداری بهتر از فناوری‌های نوین در مراکز تعویض پلاک، دستور برخورد قانونی با درگاه‌های بانکی متخلف و مسدودسازی کاربری‌های آنها را صادر کرده است.