تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3762008
شناسه : 3762008
تاریخ :
فرزام: از ورزشکاران ما به عنوان مدل لباس استفاده نکنند اقتصاد ایران: مربی تیم قایقرانی روئینگ ایران عملکرد ورزشکاران خود را در بازیهای المپیک خوب توصیف کرد اما درخواست کرد از ورزشکاران ما به عنوان مدل لباس استفاده نکنند!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، افشین فرزام مربی تیم رویینگ ایران در بازیهای پارالمپیک در نشست خبری امروز خود گفت: همیشه ممنون هستیم که از جانب رسانه در پیروزی ها حمایت شدیم و اگر جایی نتیجه‌ای باب میل مردم نتیجه نگرفتیم بابت نقدها تشکر می کنم و اگر نتایج مورد قبول نبوده عذرخواهی می‌کنم.

وی در ادامه افزود: عیار هر رشته در کشور ما در سه رویداد بازی‌های آسیایی، کسب سهمیه و المپیک سنجیده می‌شود مسابقات ما بیشتر در آسیا است و کمتر در رقابت جهانی هستیم و باید با چین و ژاپن قیاس شویم. می‌بینم که این دو کشور در رده بندی المپیک در کجا قرار دارد. اگر به چهار سال قبل برگردیم در رویینگ دو نفره فاصله ۷ ثانیه و در بازی‌های آسیایی صدم ثانیه با ژاپن فاصله داشتیم. بعد از آن سه چهار ماه فرصت داشتیم و با تغییر ارنج خود فاصله خود را به ۲ ثانیه رساندیم و در المپیک با ۴-۵ ثانیه و یک بار سی صدم ثانیه به ژاپن رسیدیم و به کشورهای توسعه یافته نزدیک شدیم.

سرمربی تیم رویینگ تاکید کرد: در بازی‌های آسیایی با چین بالای ۱۱ ثانیه و در فینال c المپیک ۷ ثانیه فاصله داشتیم. چین چندین مدال در توکیو گرفت ولی این دوره با وجود فینالیست های زیاد به مدال نرسید. یونان طلای توکیو را داشت ولی ششم شد. حتی دارنده نقره توکیو به فینال b رفت‌. انتظار داشتیم چون در قایق دو نقره ژاپن همیشه در فینال بود با نزدیک شدن به آن به فینال b برسیم. ما به ژاپن نزدیک شدیم ولی هر دو به فینال B نرسیدیم.

وی در ادامه در مورد وضعیت رویینگ تک نفره هم گفت: برای انتخابی المپیک توکیو در یک نفره ورزشکار با تجربه که هشت سال با نازنین ملایی کار کرده بودم (بالای هفت ثانیه با ورزشکار ژاپنی فاصله داشت و نقره گرفت. در این دوره ورزشکار جوان که یک سال با او تمرین کردم، بالای ۲۵ ثانیه افزایش رکورد داشت و فاصله رکوردی او با ورزشکار ژاپنی یک ثانیه شد.

فرزام تصریح کرد: حواشی دامن گیر ما و ورزشکاران شد و البته ما هم راضی نیستم و ورزشکار جوانی که داشتیم همه تاثیرگذار بود. ورزشکار جوان ما فاطمه مجلل یک بار در انتخابی المپیک در یک نفره پارو زد و در المپیک با ورزشکاران با تجربه رقابت کرد. مسابقات اخر کار از دستش در رفت. طبق قوانین در المپیک من نتوانستم او را کوچ‌کنم در حالی که در انتخابی المپیک او را کوچ‌کردم و رکورد خوبی هم ثبت کرد.

مربی قایقرانی ایران خاطر نشان کرد: انتظار داشتیم مجلل در المپیک رکورد خوبی داشته باشد اما رخ نداد باید بیشتر تلاش کنیم تا نتایج مطابق انتظارات جامعه باشد.

فرزام در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه لباس کاروان همواره حاشیه داشته است آیا در جریان این موضوع بودید که مهسا جاور مدل لباس کاروان ایران است؟»، گفت: در جریان از دوستان کمیته می خواهم از این به بعد از بانوان ورزشکار به عنوان مدل لباس کاروان استفاده نکنند. من در جریان این اتفاق نبودم. اینکه وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، استان‌ها و سایر بخش‌ها مستقیم با ورزشکار ارتباط می‌گیرند، امیدوارم مدیریت شده باشد. چوب این اقدامان را ورزشکار می‌خورد آنها جوان هستند و می خواهند دیده شوند و دود آن در چشم ورزشکار می رود.

وی تاکید کرد: من سختگیر هستم حتی برای مصاحبه قبل از مسابقات جدی، سختگیرانه برخورد می‌کنم. دلیل آن حفظ تمرکز ورژشکار برای مسابقه است. ورزشکار بعد از مسابقه می‌تواند در فضای مجازی باشد و مصاحبه کند ما هم از این اتفاق خوشحال نیستیم و انتقاد داریم‌. اینکه گوشی ورزشکار گرفته شود هم به لحاظ شخصیتی و روانی روی ورزشکار تاثیر منفی دارد. تذکرات لازم داده می‌شود ولی این یک اتفاق انتحاری در یک فضای احساسی بود.

در ادامه این نشست، بصارت مربی قایقرانی آبهای آرام هم بیان داشت: نبی رضایی می توانست فینالیست باشد اگر در گروه دیگری پارو بزند. از نظر زمانی هم ورزشکار ما شرایط بهتر بود.

اشرف نائب رئیس فدراسیون قایقرانی هم در حاشیه این نشست بیان کرد: حفظ احترام به نقطه نظرهای فردی مهم است و باید این مسئله بررسی شود و مسئله آگاهی به فضای مجازی بیشتر شود و این آگاهی به ورزشکار و مربی داده شود. باید در آینده نقاط ضعف ما تبدیل به نقاط قوت ما شود.