تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761988
شناسه : 3761988
تاریخ :
پروژه بند سنگی ملاتی آبخیزداری در روستای «چهاربرج» بهره‌برداری شد اقتصاد ایران: گناوه - پروژه بند سنگی ملاتی آبخیزداری روستای «چهاربرج» بخش بندرریگ شهرستان گناوه همزمان با پنجمین روز هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار گناوه صبح سه شنبه در این آئین اظهار داشت: تاکنون در اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان اقدامات چشمگیری انجام شده و هم اکنون مطالعات طرح‌های جدیدی در بخش آبخیزداری در این شهرستان در دست اقدام است.

محمد تقی صفری افزود: کنترل رسوب، کاهش خسارت ناشی از سیلاب، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان، بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق زیر پوشش از جمله هدف‌های اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

وی گفت: حجم عملیاتی این پروژه هزار و ۲۰۰ متر مکعب، ارتفاع آن ۶/۵ متر، حجم آبگیری سالانه ۷۰ هزار مترمکعب، دهانه سرریز ۱۰ متر و با طول تاج ۷۰ متر است که و اعتبار کلی آن ۰ ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

پروژه بند سنگی ملاتی آبخیزداری در روستای «چهاربرج» بهره‌برداری شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه گفت: در دولت شهید جمهور و از سال ۱۴۰۱ تا کنون با همت وحمایت‌های فرماندار و مسئولان استانی و شهرستان، ۴ پروژه آبخیز داری در شهرستان گناوه به بهره برداری رسید که سه پروژه در سال ۱۴۰۱ انجام شد و امروز نیز سد آبخیزداری روستای چهاربرج به بهره برداری می‌رسد.

زبیده دهداری از حمایت‌های ویژه فرماندار شهرستان برای اجرای این پروژه‌ها تقدیر کرد و افزود: این پروژه‌ها به درخواست‌های مردمی بوده است که درخواست مورد نظر پس از مطالعات مورد نیاز به مرحله اجرا و بهره برداری رسید.