تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761961
شناسه : 3761961
تاریخ :
نهبندان دروازه رشد و توسعه خراسان‌ جنوبی در آینده اقتصاد ایران: نهبندان- فرماندار نهبندان گفت:شهرستان نهبندان دروازه رشد خراسان جنوبی در آینده بوده و یکی از شهرستان های پر رونق و شکوفا در آینده با توجه به زیرساخت ها است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی مرادی، فرماندار نهبندان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهید آیت الله رئیسی الگویی برای مردم هستند.

وی با اشاره به خدمات بسیار خوبی که در طول دولت سیزدهم در شهرستان نهبندان ارائه شده است، تصریح کرد: با حمایت ویژه استاندار و دولت و نماینده مردم در این شهرستان اتفاقات خوبی رقم خورده است.

فرماندار نهبندان از افتتاح ۹۵ پروژه در طول هفته دولت در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۵ پروژه در بخش مرکزی و مابقی پروژه‌ها در بخش‌های شوسف، سرداران و دیگر نقاط این شهرستان تقدیم مردم خواهد شد.

مرادی به پروژه خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان اشاره داشت و اضافه کرد: این پروژه یکی از رهاوردهای مهم دولت سیزدهم بوده که با سرعت اجرا شد به طوری که جزو سریع‌ترین پروژه‌ها در کشور بوده است.

وی یادآور شد: این پروژه سبب پایداری انرژی گاز در این شهرستان می‌شود که خود موجبات ماندگاری جمعیت را در پی خواهد داشت.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در این شهرستان شرایط خاصی قبل از دولت سیزدهم وجود داشت و حضور سرمایه گذار با چالش‌های زیادی مواجه بود و لازم بود که این زیرساخت‌هایی برای ماندگاری جمعیت و جذب سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شد، بیان داشت: یکی از چالش‌ها افت فشار گاز بود بنابراین این موضوع مورد پیگیری ویژه استاندار قرار گرفت و خوشبختانه امروز شاهد افتتاح خط انتقال دشتک زابل به نهبندان برای رفع این چالش هستیم.

مرادی از احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در شهرستان نهبندان خبر داد و افزود: صنایع و معادن بزرگ رغبتی برای سرمایه گذاری به دلیل نبود این زیرساخت مهم نداشتند که خوشبختانه تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شد که در حال حاضر با پیشرفت ۴۰ درصدی در این شهرستان همراه بوده که امیداست سرمایه گذاری‌های بزرگ با وجود این زیرساخت ایجاد شود و این پروژه بزرگ را می‌توان دومین هدیه رئیسی جمهور شهید به مردم این شهرستان دانست.

وی با بیان اینکه خط انتقال آب از دریای عمان که جزو پروژه‌های بزرگ دولت در کشور بوده و۶۰ میلیون مترمکعب آب را به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی خواهد رساند، گفت: در نهبندان به جهت کمبود آب و نزولات جوی نیاز به انتقال آب برای تقویت خاص حوزه معدن وجود داشت که این پروژه بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد و با راه‌اندازی آن در حوزه فرآوری آهن اتفاقات خوبی در این شهرستان رقم خواهد خورد.

فرماندار نهبندان اضافه کرد: در هفته دولت با حضور استاندار خط انتقال ۱۳۲ ولت شاهکوه برای کمک به معادن افتتاح می‌شود.

مرادی یادآور شد: در حوزه شبکه برق رسانی بسیاری از روستاهای این شهرستان برق رسانی شده است‌.

وی ادامه داد: همچنین تعداد هفت پروژه طرح توسعه اینترنت پرسرعت در این هفته تقدیم مردم این شهرستان خواهد شد.

فرماندار نهبندان اضافه کرد: فاز سوم پروژه آبرسانی به محلات عشایری در طی هفته دولت امسال در این شهرستان افتتاح خواهد شد تا اندازه‌ای مشکلات کم‌آبی در این مناطق برطرف شود.

مرادی گازرسانی به نهضت ملی مسکن نهبندان را از دیگر پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان برشمرد و گفت: در طول هفته دولت ۴۴ طرح در حوزه دهیاری‌های این شهرستان افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: آسفالت پنج کیلومتر از نهبندان به سمت شوسف از دیگر پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان می‌باشد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه ۸ هزار مترمربع زمین در اختیار اداره نوسازی مدارس در این شهرستان قرار گرفته تا مدارس فاخر در این منطقه ساخته شود، تصریح کرد: مساحت شهر نهبندان حدود ۶۰۰ هکتار بوده که در دولت سیزدهم ۵۸۰ هکتار به این شهر الحاق تا مشکلی در ساخت مسکن وجود نداشته باشد.

مرادی به شهرک صنوف آلاینده نهبندان اشاره داشت و یادآور شد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۰ هکتار در بحث صنوف آلاینده زمین به این شهر اضافه شده تا در بحث صنوف نیز مشکل رفع شود.

وی گفت: شهرستان نهبندان دروازه رشد خراسان جنوبی در آینده بوده و یکی از شهرستان‌های پر رونق و شکوفا در آینده با توجه به زیرساخت‌هایی که فراهم شده است.

فرماندار نهبندان در پاسخ به این پرسش که چه توقع از دولت پزشکیان برای این شهرستان وجود دارد، افزود: پروژه‌های بزرگی در دولت سیزدهم در این شهرستان تعریف شده که امیداست دولت چهاردهم نیز این پروژه‌ها را تکمیل و ادامه دهد تا با رفع مشکلات زیرساختی شاهد فرآوری مواد معدنی و همچنین حفظ جمعیت با تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال‌های جدید باشیم.

مرادی با اشاره به معادن سنگ این شهرستان گفت: سنگ‌های استخراج شده از معادن این شهرستان برای برش به دیگر مناطق کشور ارسال می‌شود بنابراین برای جلوگیری از این امر در شهرک صنعتی این شهرستان منطقه ویژه‌ای برای سنگ‌بری تعریف شده و از دولت چهاردهم تقاضا می‌شود تا پیگیر این موضوع تا به نتیجه رسیدن آن باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه انرژی‌های پاک دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۵۰ و ۱۰ مگاواتی در این شهرستان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: امیداست دولتمردان آینده به این امور توجه کرده تا کمکی به حوزه تولید در این شهرستان باشد.