تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761951
شناسه : 3761951
تاریخ :
۱۰۰ هزار تن کود کشاورزی در استان همدان توزیع شده است اقتصاد ایران: همدان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزری استان همدان گفت: از ابتدای مهرماه سال گذشته تا پایان مردادماه سالجاری مقدار یکصدهزار تن انواع کودهای کشاورزی در استان همدان توزیع شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز الیاسی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و شهید خدمت آیت الله رئیسی اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که وظیفه تهیه، تدارک، توزیع، حمل و نقل و فروش انواع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی علی الخصوص کودهای کشاورزی را عهده دار است، دارای بزرگترین شبکه مویرگی توزیع در کشور است که نهاده مورد نیاز کشاورزان را در نزدیکترین فاصله ممکن به زمین و باغ زراعی تحویل کشاورز می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در این شبکه توزیع ۱۰۰ کارگزار و عامل فروش فعال در سراسر استان دارد، عنوان کرد: در این زمینه، جلوگیری از حمل و نقل اضافی و کاهش هزینه‌ها با هماهنگی‌هایی که به انجام می‌رسد، ۸۰ درصد کودهای مورد نیاز کشت‌های استان به طور مستقیم از مبادی و پتروشیمی‌های کشور به مقصد عاملین فروش در شهرستان‌ها حمل می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزری استان همدان ادامه داد: ۲۰ درصد نیز در انبارهای سازمانی شرکت تخلیه می‌شود تا در مواقع مورد نیاز و در زمان پیک مصرف توزیع شود.

الیاسی در ادامه صحبت‌های خود درخصوص ضرورت توجه به امنیت غذایی و اقدامات صورت گرفته در زمینه تأمین کودهای کشاورزی نیز اظهار کرد: تغذیه گیاهی رابطه مستقیمی با کیفیت تولیدات کشاورزی دارد و اگر از تغذیه بهینه گیاهی غافل شویم در تولید مواد غذایی مورد نیاز مردم دچار مشکل می‌شویم که بر همین اساس دولت با پرداخت بیش از ۵۰ درصد یارانه به کودهای کشاورزی، این نهاده مهم با نازل‌ترین قیمت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه سال گذشته تا پایان مردادماه سالجاری مقدار یکصدهزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه‌ای ازت، فسفات و پتاس در استان همدان تأمین، تدارک و توزیع شده است، افزود: بر اساس سهمیه بندی سازمان جهادکشاورزی و از طریق صدور بیش از ۴۰۵ هزار حواله الکترونیکی در سامانه پهنه بندی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

الیاسی تصریح کرد: به طور میانگین سالیانه حدود ۱۲۰ هزارتن انواع کودهای کشاورزی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می‌کند و در این بازه زمانی، در راستای رصد و پایش کودهای کشاورزی تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی، تعداد ۵۷۰ مورد عملیات بازدید میدانی و پیگیری از طریق کشاورزان، نحوه توزیع و کیفیت کود در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفته است.