تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3761932
شناسه : 3761932
تاریخ :
اندوسکوپی رباتیک از فاصله ۹۳۰۰ کیلومتری اقتصاد ایران: محققان انستیتو فناوری فدرال زوریخ(ETH Zurich) و دانشگاه چینی هنگ کنگ از راه دور روی یک خوک زنده اندوسکوپی انجام دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان ETH زوریخ این فرایند را در حالی کنترل کردند که خوک روی تخت جراحی در هنگ کنگ و در فاصله ۹۳۰۰ کیلومتری آنها بود. ارتباط اینترنتی سریع و ایمن، یک سیستم ناوبری مغناطیسی با یک آندوسکوپ با کنترل مغناطیسی که توسط محققان ETH زوریخ ابداع شده، عوامل کلیدی در این موفقیت بودند.

به گفته محققان این فناوری در آینده مراقبت های پزشکی بهتری در مناطق دور افتاده فراهم می کند.

جراحی رباتیک از راه دور، حرفه ای است که به سرعت در حال گسترش است که قابلیت اشتراک گذاری مهارت های تخصصی را از راه دور برای طیف وسیعی از درمان های کم تهاجمی فراتر از مرزها ارائه می کند. در این میان ناوبری مغناطیسی رباتیک یک فناوری امیدوارکننده ویژه برای عمل جراحی از راه دور است.

سیستم ناوبری رباتیک مغناطیسی برخلاف ربات های جراحی معمول یک میدان مغناطیسی خارجی ایجاد می کند تا دستگاه های مغناطیسی نرم را به طور ایمن و ماهرانه داخل بدن هدایت کند. چنین سیستمی یک پلتفرم انعطاف پذیر و ارزان با دسترسی راحت برای جراحی از راه دور برای طیف وسیعی از درمان ها فراهم می کند.

این روش تازه آزمایش شده با همکاری دانشگاه چینی هنگ کنگ و ETH Zurich توسعه یافته، اولین آندوسکوپی کنترل از راه دوری است که بر روی یک خوک زنده انجام شد.

جراحان در هنگ کنگ در اتاق عمل بر فرایند اندوسکوپی که از راه دور کنترل می شد، نظارت می کردند.

از اندوسکوپی از راه دور نه تنها برای آموزش جراحان، بلکه جهت فراهم کردن مراقبت های تشخیصی و جراحی در مناطق دورافتاده استفاده می شود.