تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3761926
شناسه : 3761926
تاریخ :
بی‌وای‌دی از سیستم خودران پیشرفته هواوی در خودروهای برقی آفرود استفاده می‌کند اقتصاد ایران: بی‌وای‌دی طبق قراردادی که با هواوی بسته است، در‌ نظر دارد از سیستم خودران پیشرفته‌ی این شرکت در خودروهای برقی آفرودی خود استفاده ‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش رویترز، شرکت بی‌وای‌دی، یکی از پیشروان صنعت خودروهای برقی در چین، به‌تازگی اعلام کرده است که با شرکت هواوی همکاری خواهد کرد تا سیستم پیشرفته‌ی رانندگی خودکار هواوی موسوم‌ به Qiankun را در خودروهای برقی آفرود خود ادغام کند.

همکاری مورد بحث در پی تلاش‌های بی‌وای‌دی برای حرکت به‌سمت خودروهای لوکس‌تر صورت می‌گیرد؛ زیرا این شرکت قصد دارد فروش برندهای پریمیوم خود یعنی Denza ،Fangchengbao و Yangwang را برای بهبود سودآوری افزایش دهد. طبق داده‌های انجمن خودروسازان چین، سه برند یادشده تنها ۵ درصد از کل فروش این شرکت در نیمه‌ی اول سال را تشکیل می‌دهند.

این همکاری نشان‌دهنده‌ی روند روبه‌رشد ادغام فناوری‌های پیشرفته در خودروهای برقی به‌منظور افزایش قابلیت‌ها و تجربه‌ی کاربری است.

سیستم رانندگی خودکار هواوی که در خودروها استفاده خواهد شد، از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بهره می‌برد تا تجربه‌ی رانندگی ایمن‌تر و راحت‌تری را برای کاربران فراهم کند و اولین مدل از خودروهای برقی آفرود بی‌وای‌دی که به این فناوری مجهز خواهد شد، شاسی‌بلند Bao 8 است که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به بازار عرضه شود.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این سیستم، توانایی تشخیص و واکنش به موانع در جاده‌های آفرود است که می‌تواند به‌طور خودکار مسیرهای بهینه را انتخاب و از برخورد با موانع جلوگیری کند. همچنین، سیستم مذکور می‌تواند شرایط جاده را به‌صورت لحظه‌ای تحلیل و تصمیمات مناسب را برای حفظ ایمنی و راحتی سرنشینان اتخاذ کند.

مقالات مرتبط
  • خودرو جدید BYD در داخل کابین یک یخچال مخصوص نوشیدنی دارد
  • این BYD Denza Z9 است؛ خودرو هیجان‌انگیز چینی برای رقابت با پورشه

شرکت بی‌وای‌دی با این همکاری قصد دارد جایگاه خود را در بازار خودروهای الکتریکی تقویت کند و به یکی از پیشروان صنعت مذکور تبدیل شود. این شرکت امیدوار است که با ادغام فناوری‌های پیشرفته هواوی، بتواند محصولات خود را به سطح جدیدی از کیفیت و کارایی برساند.

شراکت بی‌وای‌دی با هواوی، حضور روبه‌رشد این شرکت فناوری چینی را در بخش خودرو برقی به‌عنوان یکی از تأمین‌کنندگان اصلی سیستم‌های کمک راننده (ADAS) در بازار چین نشان می‌دهد. گروه آئودی فولکس‌واگن چین نیز از ADAS هواوی در خودروهای برقی خود در بازار این کشور استفاده خواهد کرد.