تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3761898
شناسه : 3761898
تاریخ :
بلاتکلیفی دانشجویان ایثارگر با دانشگاه آزاد ادامه دارد! اقتصاد ایران: با آغاز آخرین ماه تابستان ثبت نام مدارس و دانشگاه ها نیز آغاز شده و محصلان در تب و تاب آغاز سال تحصیلی جدید هستند. اما دانشجویان ایثارگر برای نام نویسی در ترم جدید با دانشگاه آزاد به مشکل خوردند و هنوز اغلب امکان ثبت نام پیدا نکردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با آغاز آخرین ماه تابستان ثبت نام مدارس و دانشگاه ها نیز آغاز شده و محصلان در تب و تاب آغاز سال تحصیلی جدید هستند. اما دانشجویان ایثارگر برای نام نویسی در ترم جدید با دانشگاه آزاد به مشکل خوردند و هنوز اغلب امکان ثبت نام پیدا نکردند. 

یکی از این افراد که خود از جانبازان هست و در مقطع دکترا تحصیل می کند می گوید: سال قبل به دلیل یک مصوبه دولتی که از طرف بنیاد شهید به دانشگاه ها ابلاغ شده بود مبنی بر دریافت شهریه از دانشجویان ایثارگر ما با مشکل ثبت نام مواجه شدیم اما با پیگیری های صورت گرفته توسط مجاری قانونی این مصوبه خلاف قانون ابطال شد.

اکنون که برای سال تحصیلی جدید اقدام کردیم، مجدد مسئولان دانشگاه آزاد می گویند: بنیاد شهید چند روز است که مصوبه جدید را به ما ابلاغ کرده و چون هنوز ده روز از  ابلاغ نمی گذرد ما فعلا طبق مصوبه قبل می توانیم ثبت نام کنیم تا جلسات جدید برای اجرای ابلاغ جدید برگزار شود. 

این درحالی است که وقتی از قسمت آموزش بنیاد شهید پیگیری می کنیم می گویند: خیلی وقت است ما مصوبه جدید را ابلاغ کردیم. به نظر میرسد دانشگاه آزاد به خاطر طلبی که از بنیاد دارد دانشجویان را سردرگم کرده تا به نوعی گرو کشی کند. »

یکی دیگر از دانشجویان که فرزند شهید است می گوید: «در این هوای گرم چند بار توسط دانشگاه سر گردانده شدم اخر هم نتوانستم ثبت نام کنم. با تماسی که داشتم مسئول آموزش بنیاد اعلام کرد: کسی را فرستادیم دانشگاه آزاد برای حل این موضوع. اما اینکه چه زمانی موضوع حل شود مشخص نیست.» 

این در حالی است که اردیبهشت سال جاری رأی دیوان عدالت اداری مصوبه قبل بنیاد را مبنی بر دریافت شهریه از ایثارگران، صراحتا نقض کرد و همان ماده 66 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را لازم الاجرا دانست. در رأی دیوان عدالت آمده است: «برمبنای تبصره ماده 66 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب سال 1391 با اصلاحات و الحاقات بعدی مقرر شده است که: «تعیین رشته های تحصیلی مورد نیاز، نوع، میزان و شرایط پرداخت هزینه شهریه دانشجویی به موجب آیین نامه ای خواهد بود که توسط بنیاد و با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید» و از این رو اساسا وضع مقرره مورد اعتراض خارج از حدود صلاحیت و اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران است.» 

لازم به ذکر است طبق ماده 66 قانون جامع ایثارگران، 100 درصد هزینه تحصیل مشمولان جامعه ایثارگری بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

انتهای پیام/