تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3761895
شناسه : 3761895
تاریخ :
طالبان: انتقاد کشورهای غربی از اجرای شریعت گستاخی است اقتصاد ایران: سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به انتقاد کشورهای غربی از اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در افغانستان اظهار داشت این انتقاد گستاخی غرب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به انتقاد کشورهای غربی از اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در افغانستان آنان را ناآگاه به دستورات دین مبین اسلام دانست و گفت: ما این گونه اعتراضات و ایرادات علیه شریعت اسلامی را گستاخی واهی می‌دانیم.

وی همچنین تصریح کرد: این قوانین برگرفته از منابع اسلامی و در پرتو فقه حنفی و شریعت اسلامی تنظیم شده است.

ذبیح الله مجاهد اظهار داشت: «این‌گونه نگرانی‌های بی‌اساس از سوی طرف‌های مختلف علیه مواضع امارت اسلامی، هیچ تأثیری ندارد».

«محمد خالد حنفی»، وزیر امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان به تازگی از علمای جهان اسلام خواسته تا هرگونه پرسش یا نگرانی درباره قوانین جدید این وزارت از جمله مسائل حقوقی زنان، حجاب، رسانه‌ها و اجرای دیگر احکام شریعت اسلامی دارند را مطرح کنند و پاسخ لازم را دریافت نمایند.

قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان که به‌تازگی توسط «مولوی هبت‌الله آخوندزاده»، رئیس طالبان تایید شده است، درباره اجرای مسائلی مانند حجاب زنان و مردان، رسانه‌ها، چگونگی رفتار مجریان این قانون و اجرای دیگر احکام شرعی است.

انتهای پیام/.