تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3761894
شناسه : 3761894
تاریخ :
۳۰ درصد تصادفات فوتی در ساعات ۲۴ تا ۴ صبح رخ می دهد اقتصاد ایران: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۳۰ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در ساعات ۲۴ تا ۴ صبح روی می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور گفت: با توجه به اینکه در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۳ حدود ۵۸ درصد از تصادفات فوتی ما در ساعت شب و تاریکی هوا رخ داده این موضوع نشان دهنده اهمیت و نقش روشنایی در بحث تصادفات است.

سرهنگ موسوی پور بیان داشت: همچنین در این بازه زمانی، ۱۱۷ نفر از تصادفات فوتی در ساعات تاریکی هوا روی داده است که معادل ۵۸ درصد از کل تصادفات را شامل می‌شود.

سرهنگ موسوی پور اظهار داشت: رتبه اول ساعات تصادفات فوتی در شهر تهران هم در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری بین ساعات ۱۲ تا ۴ بامداد است که بین ۲۹ تا ۳۰ درصد تصادفات فوتی شهر تهران در این ساعات روی می‌دهد.

وی افزود: همچنین در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳، ۶۵ درصد از تصادفات فوتی در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است و این موضوع را به سمت و سویی می‌برد که به چه میزان تصادفات در بزرگراه‌ها حائز اهمیت است.

سرهنگ موسوی پور ضمن بیان این موضوع که ۴۵ درصد از علل تامه تصادفات به عدم توجه به جلو از سوی رانندگان باز می‌گردد گفت: خیلی از وقت‌ها کاربران ترافیکی عابران پیاده را رؤیت نمی‌کنند و یا اینکه به دلیل عدم روشنایی کافی با تأخیر عابرین پیاده را می‌بینند. البته آمار ۴۵ درصد این مطلب را به ما می‌گوید که در ۴۵ درصد از تصادفات فوتی راننده عابر پیاده را به خوبی رؤیت نکرده است.

سرهنگ موسوی پور بیان داشت: متأسفانه در بحث بزرگراه‌ها، در ۴ ماهه نخست سال جاری بزرگراه آزادگان ۱۰ درصد از تصادفات فوتی را به تنهایی به خود اختصاص داده است که سهم زیادی از این درصد نیز به عابرین پیاده بازمی گردد.

وی افزود: اگر عابران پیاده به درستی توسط موتورسیکلت سواران و خودرو سواران دیده شوند، می‌تواند در بروز تصادفات و پیشگیری از برخوردها بسیار مؤثر باشد. البته ممکن است در تصادف موتور با عابر و یا خودرو با عابر برخورد نماید و در پاسخ به اینکه چرا حواس شما به رانندگی نبود بیان می‌دارند که اصلاً ما این عابر پیاده را ندیدیم که اینجا اهمیت و بحث روشنایی را بیان می‌دارد.

وی گفت: در برخی ساعات که معابر تاریک است و سطح راه روشنایی کافی ندارد، متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از معابر ما به ویژه معابر بزرگراهی که در این ساعات خلوت تر و سرعت‌ها هم بالا است متأسفانه تصادفات فوتی بیشتری روی می‌دهد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: یکی از اقداماتی که می‌تواند باعث کاهش و یا حتی جلوگیری از تصادفات فوتی در شهر تهران شود بحث تأمین روشنایی لازم و کافی در سطح معابر برای دید بهتر رانندگان عبوری می‌باشد تا بتوانند سایر کاربران ترافیکی را در فاصله‌ای مناسب رؤیت کنند تا مانع از هرگونه تصادف گردد.

وی گفت: بدون شک اگر بخشی از بزرگراه آزادگان که در شب‌ها در تاریکی قرار دارد روشنایی آن تأمین شود بدون شک نقش زیادی در کاهش تصادفات فوتی در این محدوده خواهد داشت و ما شاهد کاهش عدد متوفیان در این بزرگراه خواهیم بود.