تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3761876
شناسه : 3761876
تاریخ :
اسکان اضطراری ۱۰ هزار زائر اربعین اقتصاد ایران: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از اسکان اضطراری بیش از ۱۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، درباره امدادرسانی تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر به زائران اربعین حسینی در قرارگاه‌های مرزی کشور افزود: ۴۵ هزار و ۵۰۱ نفر از پانزدهم مرداد لغایت پنجم شهریور ۱۴۰۳، از خدمات امدادی هلال احمر بهرمند شدند.

وی ادامه دلد: در این مدت ۳۳۷ نفر از این مراجعه کنندگان دچار مصدومیت شدند که ۲۹۸ نفر بیمار و۳۹ نفر فوتی از کشور عراق به قرارگاه‌های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند، در این بین ۳۴ نفر در سوانح ترافیکی مصدوم و همچنین ۱۳ نفر جان‌باختند که این نفرات با استفاده از تجهیزات ست نجات رها سازی شدند.

محمودی اضافه کرد: یکهزار و ۶۹ نفر از زائران اربعین حسینی در محل توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در محل درمان سرپایی شدند، همچنین ۱۰۴ مورد عملیات امداد و نجات ترافیکی توسط نیروهای هلال احمر به ثبت رسید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: به ۱۰ هزار و ۹۸۵ نفر از زائران نیز اسکان اضطراری داده شد و ۲۲ هزار و ۶۱۴ نفر مراجعه کننده به قرارگاه‌های مرزی از خدمات سلامت محور نیروهای هلال احمر از جمله تست فشار خون و قند خون بهرمند شدند.