تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3761851
شناسه : 3761851
تاریخ :
کشف فرایند پیچیده پردازش زبان در مغز اقتصاد ایران: محققان کشف کردند در مناطق پردازشگر زبان در مغز برخی گروه های سلولی نسبت به یک واژه و برخی دیگر به زنجیره ای از واژه ها واکنش نشان می دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، پژوهشگران علوم اعصاب دانشگاه ام آی تی چند ناحیه از مغز را که مسئول پردازش زبان هستند با استفاده از fMRI شناسایی کردند.

کشف فعالیت های خاص اعصاب در این مناطق دشوار است زیرا fMRI که تغییرات فشار خون را رصد می کند، وضوح بالای مورد نیاز برای نشان دادن فعالیت نورون ها ندارد.

اکنون محققان با استفاده از یک روش دقیق تر که شامل ثبت فعالیت های الکتریکی مستقیم از مغز است، خوشه های متفاوتی از نورون ها را شناسایی کرده اند که به نظر می رسد مقادیر مختلفی از محتوای زبانی را پردازش می کنند.

به گفته محققان بازه های زمانی فعالیت های مختلف هر دسته از نورون ها را منعکس می کنند.

دسته نورون هایی با بازه زمانی کوتاه تر معنای کلمات جداگانه را تحلیل می کنند و پنجره های طولانی تر معانی پیچیده تری که در زمان چسباندن کلمات به وجود می آید را تفسیر می کنند.

اولینا فدرونکو استادیار عصب شناسی در ام آی تی می گوید: این نخستین باری است که شاهد ناهمگونی آشکار در شبکه زبانی هستیم. در چند آزمایش fMRI این نواحی مغز همه یکسان به نظر می رسد، اما این شبکه ای عظیم و گسترده است و بنابراین باید ساختاری وجود داشته باشد. برای نخستین بار مشخص شد ساختاری در این زمینه وجود دارد اما خوشه های نورونی مختلف از نظر فضایی در هم آمیخته شده اند بنابراین با کمک fMRI نمی توان این تمایز را دید.