تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3761838
شناسه : 3761838
تاریخ :
مقام آمریکایی: خطر جنگ گسترده در خاورمیانه کاهش یافته است اقتصاد ایران: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد خطر جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه با درگیری بین اسرائیل و حزب الله تا حدی کاهش یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ژنرال چارلز براون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد خطر فوری جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه پس از درگیری اخیر اسرائیل با حزب الله تا حدی کاهش یافته اما تهدید ایران برای حمله به اسرائیل همچنان قابل توجه است.

وی در مصاحبه با رویترز پس از سفر سه روزه خود به خاورمیانه اظهار کرد حمله حزب الله لبنان تنها یکی از دو حمله تهدیدکننده اصلی علیه اسرائیل بود که در هفته های اخیر صورت گرفته است. ایران نیز پس از ترور اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران، اسرائیل را تهدید به حمله کرده است.

ژنرال براون در حین خروج از سرزمین‌های اشغالی خاطرنشان کرد می دانید که دو چیز در حال اتفاق افتادن است. یکی از آنها اخیرا اتفاق افتاد و حالا بستگی دارد که دومی چگونه اتفاق بیافتد. اینکه ایران چگونه پاسخ بدهد، چگونگی واکنش اسرائیل را نشان خواهد داد و اینکه آیا درگیری گسترده تری رخ می دهد یا نه.

این ژنرال آمریکایی تصریح کرد خطراتی از جانب متحدان نظامی ایران در کشورهایی مانند عراق، سوریه و اردن وجود داشت که آنها هم مانند یمنی‌ها به نظامیان آمریکایی حمله می کردند. و آیا این دیگران واقعا می روند و کارها را خودشان انجام می دهند زیرا آنها راضی نیستند.

براون مدعی شد: ارتش آمریکا در موقعیت بهتری برای کمک به دفاع از اسرائیل و نسبت به تاریخ 13 آوریل که ایران حمله پهپادی و موشکی غیرمنتظره‌ای را علیه اسرائیل انجام داد، قرار دارد.

وی همچنین تصمیم روز یکشنبه برای باقی ماندن دو ناو هواپیمابر آمریکا در منطقه خاورمیانه و نیز اسکادران های اضافه جت های جنگنده اف 22 برای حمایت از اسرائیل را تایید و گفت: ما هم اکنون در موقعیت بهتری مستقر شده‌ایم و تلاش می کنیم که نسبت به ماه آوریل بهتر باشیم.

علاوه بر این، براون ابراز کرد تصمیم گیری درباره هر عملیاتی که ممکن است ایران داشته باشد، به رهبران سیاسی این کشور بستگی دارد. آنها می خواهند کاری انجام دهند که پیامی را ارسال کنند اما من فکر می کنم در عین حال نمی خواهند کاری انجام دهند که منجر به ایجاد درگیری گسترده‌تر شود.

 

در همین حال پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که آمریکا ارزیابی می‌کند که تهدید حمله علیه اسرائیل توسط ایران و گروه‌های مقاومت همچنان وجود دارد.

پاتریک رایدر سخنگوی نیروی هوایی آمریکا به خبرنگاران گفت: من شما را به برخی از اظهارات علنی که توسط مقام‌های ایران و دیگران بیان شده ارجاع می‌دهم. ما همچنان به ارزیابی این موضوع ادامه می‌دهیم که تهدید حمله وجود دارد.

حزب الله لبنان صبح روز یک شنبه از انجام یک عملیات پیشرفته با تعداد زیادی پهپاد و موشک به عمق فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب‌الله اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، یک حمله هوایی با تعداد زیادی از پهپادها به سمت عمق فلسطین اشغالی و به سمت یک هدف نظامی خاص دشمن اسرائیلی آغاز کردند. همزمان با آن رزمندگان مقاومت اسلامی، تعدادی از مواضع و پادگان‌های دشمن صهیونیستی و سکوهای گنبد آهنین را با تعداد زیادی موشک در شمال فلسطین اشغالی مورد هدف قرار دادند.

حزب‌الله تاکید کرد که مرحله اول عملیات با موفقیت کامل انجام شد و به اهداف خود رسید. در این عملیات بیش از 320 موشک کاتیوشا به سمت مواضع دشمن صهیونیستی شلیک شد. رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در این مرحله 11 مراکز و پایگاههای نظامی رژیم اشغالگر را در مناطق مختلف هدف قرار دادند.

بر این اساس، ماهیت عملیات انتقام جویانه حزب الله، پهپادهایی است که یک هدف حیاتی و حساس نظامی را در عمق اراضی اشغالی مورد هدف قرار دادند و 320 موشک هم برای منحرف کردن گنبد آهنین و تشکیلات پدافندی دشمن شلیک شد.

انتهای پیام/