تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3761827
شناسه : 3761827
تاریخ :
"معاف از رزم" در کارت پایان خدمت درج می‌شود اقتصاد ایران: جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا از درج عنوان "معاف از رزم" در کارت پایان خدمت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار رحمان علیدوست؛ جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: طبق بند 2 ماده 39  قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولانی که به علت ابتلاء به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده، قادر به انجام خدمت در امور رزمی نیستند، با تأیید شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی و یا شورای پزشکی یگان خدمتی  به عنوان مشمول معاف از رزم شناخته و متناسب با وضعیت جسمانی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: سربازان معاف از رزم در یگان‌های نیروهای مسلح براساس بیماری دسته‌بندی و متناسب با آن به‌کارگیری می‌شوند  و این سربازان به واسطه محدودیت در به‌کارگیری و محدودیت در فعالیت‌ها و وظایف تعریف شده  از حقوق و مزایای کمتری نسبت به سربازان سالم برخوردار هستند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا بیان کرد: عنوان معاف از رزم به عنوان یکی از مشخصه‌های سلامت فردی که ممکن است در استخدام برخی از ارگان‌های دولتی و خصوصی، اعطای گواهینامه راهنمایی و رانندگی که نیاز به سلامت حداکثری  افراد دارد، در کارت پایان خدمت این افراد درج می‌شود.

انتهای پیام/