تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761815
شناسه : 3761815
تاریخ :
محل استقرار دستفروش‌های بندرعباس سریعا تعیین تکلیف شود اقتصاد ایران: بندرعباس-رییس کل دادگستری هرمزگان خواستار تسریع در روند احداث و بهینه سازی محدوده محل استقرار غرفه‌های دستفروشان بندرعباس شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه دادستان مرکز استان، شهردار بندرعباس و جمعی از مسؤولین از روند ساماندهی دست فروشان شهرستان بندرعباس بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن استماع گزارش مسؤولین از مراحل اجرای این طرح و مشاهده وضعیت محل جدید استقرار دست فروشان به منظور تسریع در تکمیل و بهره برداری از این پروژه، پیشنهادات و توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن دیدار و گفت‌وگو با تعدادی از دست فروشان و شهروندان پس از استماع مطالبات و مشکلات آنها، در مورد درخواست‌های مطرح شده، دستورات لازم را صادر کرد.

قهرمانی همچنین در گفت‌وگو با مسئولان مربوطه تسریع در روند احداث و بهینه سازی محدوده محل استقرار غرفه‌های دست فروشان بندرعباس را خواستار شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت: پیش از این طی مصوباتی از سوی استاندار محترم و شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان، شهرداری بندرعباس مکلف شده است که از باب حفظ حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و زیباسازی مبلمان شهری، دست فروشان را ساماندهی کند.

وی افزود: در چارچوب این مصوبات به مسئولان و متولیان امر تأکید شده است که اقدامات اتخاذ شده به نحوی صورت گیرد تا به هیچ وجه خللی در کسب و کار دست فروشان محترم ایجاد نشود و علاوه بر این ضمن توجه به معیشت و کرامت انسانی این افراد از هرگونه برخورد زشت و نازیبا پرهیز شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: سیاست دستگاه قضائی استان هرمزگان این است که به موازات ساماندهی دست فروشان محترم و زیبا سازی محل استقرار آنها، امکانات رفاهی مورد نیاز برای فعالیت آنها نیز به سرعت فراهم شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد در نتیجه تدابیر اتخاذ شده از سوی دستگاه قضائی با همکاری اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان و شهرداری بندرعباس ضمن حل مشکلات مربوط به دست فروشان پس از ساماندهی به امور و محل فعالیت آن‌ها، از سد معبرهای غیرمجاز و ترافیک‌های ناشی از تصرف برخی از جاده‌ها و محورهای مواصلاتی و مخاطرات آن برای شهروندان جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در این زمینه، تأکید کرد: نظارت دستگاه قضائی استان در این موضوع تداوم تا رفع کامل مشکلات موجود ادامه خواهد یافت.