تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761798
شناسه : 3761798
تاریخ :
کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۴ میلیارد ریال در مرزهای آذربایجان غربی اقتصاد ایران: ارومیه- فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در نوار مرزی استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد احمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: مرزداران این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی و تشدید اقدامات کنترلی در مرز، طی چند عملیات دقیق توانستند مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق را کشف کنند.

وی افزود: طی این عملیات‌ها مرزبانان توانستند، مقدار ۴ کیلوگرم نقره، ۷۰۰ قلم کالای پزشکی، ۶۰ کیلوگرم میوه درخت دراکون، ۶۱۲ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار، یک هزار و ۴۸۰ بسته تنباکو، ۶۸ ثوب البسه، ۶ عدد سمعک گوش، ۷ عدد قطعات خودرو، ۸ قطعه لوازم یدکی موتور سیکلت، ۴۱ دستگاه اسباب بازی هلی شات و چند قلم کالای قاچاق دیگر را کشف و ضبط کنند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این کشفیات را ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کردند، خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها یک نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار احمدی علت اصلی ارتکاب به این گونه جرایم را انگیزه مالی و سودجویی دانست و خاطر نشان کرد: افزایش ثبات امنیت اقتصادی و برخورد با سودجویان در برنامه مرزبانی با جدیت دنبال می‌شود که این امر در افزایش امنیت اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مؤثری دارد.