تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3761780
شناسه : 3761780
تاریخ :
احتمال کناره گیری ترامپ از مناظره با هریس اقتصاد ایران: دونالد ترامپ اعلام کرد که ممکن است از مناظره انتخاباتی با کامالا هریس صرف نظر کند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دونالد ترامپ اعلام کرد که ممکن است به طور کلی از انجام مناظره انتخاباتی با رقیب دموکراتش کامالا هریس، که قرار است 10 سپتامبر به میزبانی شبکه ای بی سی برگزار شود، صرف نظر کند.

وی در پستی در یک شبکه اجتماعی ضمن متهم کردن شبکه ای‌بی‌سی به جانبداری و غرض ورزی نوشت: چرا من باید با کامالا هریس در این شبکه مناظره کنم؟ به گوش باشید!

ترامپ افزود: شبکه‌ای که این مناظره در آن برگزار می شود رفتار خصمانه‌ای نسبت به جمهوری خواهان دارد و او ترجیح می دهد مناظره در شبکه دیگری مانند ان بی سی و یا فاکس نیوز برگزار شود.

در همین حال سخنگوی هریس روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد کمپین معاون رئیس جمهور آمریکا از برگزار کنندگان این مناظره می خواهد که میکروفون نامزدها در سراسر زمان برگزاری مناظره باز و روشن باشد و مانند مناظره قبلی زمانی که رقیب سخن می گوید، میکروفون بسته نباشد. این سیاست، می تواند به ضرر یا نفع نامزدهای انتخاباتی باشد و گاهی اوقات مانع از بیان اظهارات فی البداهه ای می شود که برای آگاهی عموم مردم در نظر گرفته نشده است.

در این بیانیه آمده است هریس آماده است تا با دروغ ها و وقفه های مداوم ترامپ در مناظره انتخاباتی در زمانی درست، برخورد کند. ترامپ باید از پنهان شدن در پشت کلید بسته میکروفون، دست بردارد.

همچنین جیسون میلر مشاور ارشد کمپین ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد آنها با همان قوانین مناظره 27 ژوئن که شامل میکروفون بسته بود، موافق هستند و هیچ تغییری را در قوانین مورد توافق برای برگزاری مناظره نمی پذیرند.

اما دونالد ترامپ سپس در جمع خبرنگاران اظهار کرد که ترجیح می دهد که میکروفون او باز باشد و دوست ندارد که میکروفون مانند مناظره قبلی بسته باشد و او برای مناظره با رقیب جدید دموکراتش آمادگی کافی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد برای من مساله ای نیست. من احتمالا ترجیح می دهم میکروفون باز باشد اما توافقات در این باره باید مانند مناظره قبلی باشد.

ترامپ تصریح کرد من وقت زیادی برای این کار صرف نمی کنم. من فکر می کنم، در تمام زندگی‌ام برای این مناظره آماده شدم. شما نمی توانید با سرعت اطلاعات را به ذهن خود بیاورید. 30 سال اطلاعات برای یک هفته. می دانید، آمادگی اندکی برای مناظره وجود دارد اما من همیشه این کار را کمابیش به یک شیوه انجام می دهم.

این اظهارات دو طرف مناظره در حالی است که نماینده شبکه ای‌بی‌سی، تاکنون واکنشی نشان نداده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نامزد قبلی دموکرات ها، پس از عملکرد ضعیف در مناظره 27 ژوئن برابر ترامپ، با فشار گسترده هم حزبی هایش از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد و کامالا هریس جایگزین او شد. کمپین هریس پیشتر اعلام کرده بود که در مناظره 10 سپتامبر به میزبانی شبکه ای بی سی، که پیشتر قرار بود بین بایدن و ترامپ برگزار شود، شرکت خواهد کرد.     

این در حالی است که ترامپ پیشنهاد برگزاری مناظره دیگری را در تاریخ 4 سپتامبر به میزبانی شبکه فاکس نیوز مطرح کرده بود اما کمپین هریس با آن مخالفت کرد.

قرار است جی دی ونس معاون ترامپ و تیم والز معاون هریس، مناظره‌ای را در تاریخ اول اکتبر به میزبانی شبکه سی بی اس برگزار کنند.

در همین حال نتایج تازه ترین نظرسنجی های ملی حاکی از آن است که کامالا هریس نامزد دموکرات ها با اختلاف 7 درصد در مقابل دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در رقابت های انتخاباتی پیشتاز است. 

براساس نتایج این نظرسنجی که توسط دانشگاه دیکینسون انجام شده کامالا هریس با 50 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 43 درصد در رقابت های انتخاباتی پیشتاز است.

این آخرین نظرسنجی است که نتایج آن به نفع کامالا هریس و خبر خوبی برای دموکرات ها بوده است. در حالی که برخی نظریه پردازان سیاسی معتقدند که برای نتیجه گیری درباره انتخابات 5 نوامبر هنوز زود است.

پیشتر نتایج نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی از داده های مختلف حاکی نشان داد که کامالا هریس با 49 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 45 درصد محبوبیت، با اختلاف 4 درصدی پیشتاز است.

براساس این نظرسنجی، هریس از زمان معرفی شدن به عنوان نامزد دموکرات ها پس از کناره گیری بایدن، توانسته نظر 81 درصد دموکرات ها را بدست آورد.

در حالی که کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024(15 آبان) برگزار می شود.