تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3761777
شناسه : 3761777
تاریخ :
۱۴ مخاطره اولویت دار شهر تهران اقتصاد ایران: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ۱۴ مخاطره تهران را تهدید می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست خبری به ۱۴ مخاطره اولویت دار شهر تهران اشاره کرد و گفت: زلزله، سیل، آلودگی هوا، توفان و گرد و غبار، خشکسالی، قطع آب، زمین لغزش و فرونشست زمین، حریق، حوادث ترافیکی، حوادث مواد خطرناک، بیماری فراگیر انسانی، تهدیدات سایبری و تجمعات انبوه اختلال یا قطع برق از آن جمله است.

وی با اشاره به نقشه گسل‌های شهر تهران گفت: مناطق شمالی و جنوبی شهر گسل دارند اما در مناطق جنوبی به علت فرسودگی خطر محسوس‌تر است.

نصیری اضافه کرد: پوسته زمین بر اثر ضربات به عمق زمین راه پیدا کرده است، پس نزدیک به گسل یا نباید ساخت و ساز داشت یا موارد باید رعایت شود اما بافت فرسوده جنوبی و پهنه جنوبی شهر حتی در برابر ریشتر پایین‌تر زلزله هم آسیب پذیر هستند، ما باید در برابر این مساله آماده باشیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه عقل سلیم بر پیشگیری تاکید دارد افزود: سیاست‌های کلی نظام در سال ۸۴ که توسط رهبری ابلاغ شد و سند بین المللی که ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ تدوین شد توافق کرد دنیا به سمت کاهش خطر برود و انرژی اصلی بر پیشگیری باشد، پس باید تلاش کنیم زلزله که آمد کمترین مخاطرات را داشته باشد این راه طولانی است و باید با شتاب حرکت کنیم و توانستیم فصلی را در توانستن رقم بزنیم

خبر در حال تکمیل است.