تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761770
شناسه : 3761770
تاریخ :
معضل آب شهر توپ آغاج برطرف می‌شود اقتصاد ایران: بیجار-فرماندار بیجار گفت: بودجه لازم برای برطرف شدن معضل آب شهر توپ آغاج پیش بینی شده و این مشکل برطرف می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین محبیان صبح سه شنبه در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و شهیدان رجایی و با هنر اظهار کرد: شهدای خدمت و نوع خدمتی که این شهدا داشتند الگویی دیگر در خدمت به مردم را به نمایش گذاشت و امیدواریم این شهدا الگوی همه ما باشد.

وی افزود: مردم پس از شهادت شهید جمهور به این موضوع پی بردند که ضایعه نبود این شهید بزرگ یک فقدان جبران ناپذیر است.

محبیان اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های شهید رئیسی اتمام پروژه‌های ناتمام بود و همواره بر آن تاکید داشتند.

وی اعلام کرد: در طی سه سال گذشته هدف اتمام پروژه‌های نا تمام و عدم تعریف پروژه جدید بود و خوشبختانه دکتر پزشکیان نیز براین مهم نیز تاکید دارند.

نوسازی مدارس با پیش بینی ۳ میلیارد اعتبار در بیجار

محبیان در ادامه به لیست پروژه‌های که از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است، اشاره کرد و گفت: در حوزه تعمیرات و نوسازی مدارس در سال گذشته ۳ میلیارد تومان پیش بینی شد.

وی ادامه: برای تکمیل مدارس بیجار و یاسوکند ۱۰.۷ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی به جز موزه و مطالعه و مرمت قلعه صلوات آباد که اعتبارات خوبی لحاظ شده اقداماتی صورت گرفته است.

اجرای ۹ طرح هادی روستایی

فرماندار بیجار اعلام کرد: در بنیاد مسکن در ۹ روستا طرح هادی اجرا شد که ۶.۱ میلیارد تومان هزینه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه جهادکشاورزی در توسعه باغات مکانیزاسیون توسعه دامپروری و… ۱۱.۴ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

محبیان به اعتبارات پیش بینی شده در شهرداری‌ها اشاره و اضافه کرد: اعتبار برای هر شهرداری ۲ میلیارد پیش بینی شده است تا بتوانند پروژه‌هایی داشته باشند که بیشترین اعتبار برای شهرداری بیجار بوده است.

وی اعلام کرد: خوشبختانه کمربندی شهید بایندر که از دغدغه‌های مردم بود آسفالت شد و توسعه فضای سبز آسفالت کوچه و معابر در دستور کار قرار گرفت که برای این مهم ۱۸ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در ۳۶ واحد مسکن محرومین دو میلیارد اعتبار مشارکتی هزینه شده است.

توسعه کتابخانه بیجار

فرماندار بیجار عنوان کرد: در راستای توسعه کتابخانه سال گذشته یک میلیارد تومان پیش بینی شد و هزینه نیز برای پلاتو و تعمیرات ساختمان ارشاد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه راه سال گذشته ۴۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف از جمله به سازی، علائم جاده‌ای، رنگ آمیزی، لکه گیری و … پیش بینی شده که بیشتر بهسازی و آسفالت روستا بوده است و ۱۹ پروژه راهداری از این محل هزینه شده است.

فرماندار بیجار به وضعیت راه روستایی اشاره و بیان کرد: از نظر راه روستایی وضعیت ضعیفی در کشور داریم و شاخص راه‌های روستایی وضعیت مناسبی ندارند.

وی تاکید کرد: در حوزه ورزش بخش استادیوم ورزشی بهسازی و تعمیرات و هتل ورزش ۹ میلیارد هزینه شده است.

اجرای ۹ پروژه آبرسانی در بیجار

وی گفت: در حوزه آب ۲۳ میلیارد تومان برای ۹ پروژه اصلی آب رسانی هزینه پیش بینی شده است.

محبیان به رفع مشکل آب توپ آغاج اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهمترین معضلات حوزه آب در شهر توپ آغاج است که با پیش بینی اعتباری که لحاظ شده مشکل آن برطرف می‌شود.

فرماندار بیجار اضافه کرد: اعتبار رادیو گروس نیز تأمین شده که این مهم خواسته نماینده ادوار بوده است و با توجه به همکاری راه و شهر سازی و شهرداری و سایر ادارات این پروژه به مرحله کلنگ زنی رسیده است.

محبیان به اعتبار رادیو گروس اشاره کرد و گفت: رادیو گروس ۷۵ میلیارد هزینه نیاز دارد که ۱۵ میلیارد از شهرستان هزینه شده و ۶۰ میلیارد از طرف صدا و سیما هزینه خواهد شد.

وی اعلام کرد :۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۲ برای ۱۹۷ پروژه پیش بینی شده و برای آن ۱۹۷ ردیف بودجه در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: ساختمان انتقال خون تکمیل شده و اکنون در مرحله جذب نیرو قرار دارد تا بتواند به مردم خدمات ارائه کند.

فرماندار بیجار اضافه کرد: پیش بینی اعتبارات ۱۴۰۳
۲۳۱ میلیارد تومان است و بیشترین سهم را راهداری، آب و فاضلاب و کشاورزی دارد.