تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3761699
شناسه : 3761699
تاریخ :
رفتار نتانیاهو در قبال اسرا و امنیت شمال اسرائیل غیر مسئولانه است اقتصاد ایران: آویگدور لیبرمن ضمن انتقاد از رفتار غیر مسئولانه نتانیاهو در تنش آفرینی علیه تیم مذاکره کننده صهیونیست، وی را به بی توجهی نسبت به امنیت شمال سرزمین‌های اشغالی متهم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، آویگدور لیبرمن رئیس حزب افراطی «اسرائیل خانه ما» در اظهاراتی ضمن انتقاد از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که رفتارهای وی غیرمسئولانه است و او در حالی که تیم مذاکرات برای تبادل اسرا را تعیین می‌کند، اما به تحریکات خود علیه این تیم ادامه می دهد.

عملکرد موفق تیم مذاکراتی حماس در ابعاد سیاسی و دیپلماتیک باعث شده تمامی دنیا و حتی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به کارشکنی صهیونیست‌ها در روند مذاکرات آتش بس در غزه اذعان کنند. این موضوع خشم خانواده‌ها و نزدیکان اسرای صهیونیست در نوار غزه و جریان‌های مخالف کابینه نتانیاهو را برانگیخته و آنها وی را به بی‌مسئولیتی در قبال جان این افراد متهم می‌کنند.

لیبرمن در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد که نتانیاهو و کابینه وی مناطق شمالی و الجلیل را رها کرده‌اند و گزینه عملیاتی ارتش اسرائیل در لبنان برای بازگرداندن امنیت به مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی را رها کرده‌اند.

بامداد یکشنبه چهارم شهریورماه ۱۴۰۳ مصادف با اربعین حسینی، یگان‌های موشکی- پهپادی حزب الله لبنان در مرحله نخست پاسخ به ترور شهید فواد شکر، اهداف نظامی- امنیتی را در شمال و مرکز سرزمین‌های اشغالی به وسیله بیش از ۳۰۰ موشک کاتیوشا و ده‌ها پهپاد هدف قرار دادند.

به گفته کارشناسان امور نظامی چنین عملیات گسترده‌ای از سوی حزب الله از جنگ ۳۳ روزه تاکنون بی‌سابقه بوده است. در جریان این عملیات علاوه بر پادگان‌ها و مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی، پایگاه‌های وابسته به موساد، شین‌بت و واحد ۸۲۰۰ رژیم نیز مورد حمله قرار گرفتند. علاوه بر این در جریان این عملیات یک ناوچه وابسته به نیروی دریایی اسرائیل مورد هدف قرار گرفت که موجب کشته و زخمی شدن ۶ صهیونیست شد.