تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3761683
شناسه : 3761683
تاریخ :
آمریکا مانع بازگرداندن هواپیماهای افغانستان شد اقتصاد ایران: سفیر آمریکا در ازبکستان اعلام کرد بر اساس توافق دو کشور هواپیماهای ارتش پیشین افغانستان همچنان در تاشکند باقی خواهند ماند و به حکومت طالبان داده نخواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جاناتان هنیک» سفیر آمریکا در ازبکستان اظهار داشت دو کشور درباره سرنوشت هواپیماهای نظامی ارتش پیشین افغانستان به توافق رسیده‌اند.

وی مدعی شد: این هواپیماها هرگز به افغان‌ها تعلق نداشت، بلکه مالکیت آنها با آمریکا بود اما ارتش پیشین افغانستان از این هواپیماها استفاده می‌کرد.

براساس این توافق آمریکا و ازبکستان، دستکم 46 هواپیما و بالگرد ارتش پیشین افغانستان در تاشکند باقی خواهند ماند و به حکومت طالبان بازگردانده نخواهد شد.

پیش از این حکومت طالبان بارها از مقامات تاجیکستان و ازبکستان خواسته بود تا بالگردها و هواپیماهای متعلق به افغانستان که در بحبوحه سقوط کابل از این کشور خارج شده بود را به افغانستان تحویل دهند.

«عنایت الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع حکومت طالبان با تأکید بر اینکه بالگردها و هواپیماهای مذکور سرمایه مردم افغانستان است، تاکید کرده بود: این تجهیزات نظامی باید به هیئت حاکمه افغانستان تحویل شوند.

انتهای پیام/.