تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3761671
شناسه : 3761671
تاریخ :
برگزاری گرامیداشت شهدای هشتم شهریور با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش اقتصاد ایران: تهران- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم بزرگداشت شهدا و یاد آوری روزهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی گفت: شهریور ماه مقارن است با سالگرد شهادت تعدادی از بهترین عناصر خدوم و انقلابی که باید یاد آنها برای همیشه زنده بماند.

محمودی افزود: شهادت شهیدان حجت‌الاسلام اندرزگو، آیت الله مدنی، آیت الله قدوسی، لاجوردی، عراقی و فرزندش حسام و سرتیپ دستجردی در شهریور ماه اتفاق افتاده است و سالگرد شهادت مظلومانه رئیس جمهور شهید رجایی و نخست وزیر شهید حجت‌الاسلام باهنر دو معلم شهید در هشتم شهریور به دست منافقین کوردل نیز شهریور ماه را جلوه ویژه ای داده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: توجه به سیره این شهدا و الگوگیری از منش مردمی، جهادی و انقلابی آنان از ضرورت‌های جدی جامعه خصوصاً مدیران نظام اسلامی است.

محمودی گفت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا مراسم و برنامه‌های ویژه ای پیش بینی شده که باید همگان نسبت به آنها اهتمام ورزند.

وی ضمن تشریح برنامه‌های پیش بینی شده هشتم شهریور ماه گفت: تولید محتوا جهت رسانه‌ها و فضای مجازی، پخش فیلم و مستند مناسب و گفتگو با یادگاران شهدا توسط رسانه ملی، باز دید از منزل شهید رجایی در تهران و شهید باهنر در کرمان که اکنون تبدیل به موزه شده و آماده بازدید علاقمندان است، برگزاری مراسم در مساجد محوری، تبیین سیره شهدا در نمازهای جمعه، ادای احترام به مزار شهدا و تبیین خدمات نظام اسلامی از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت هشتم شهریور ماه انجام خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران گفت: مراسم ویژه بزرگداشت شهدای هشتم شهریورماه و گرامیداشت یاد و خاطره سید الشهدای خدمت آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید و همراهانش روز چهارشنبه هفتم شهریور ساعت ۹:۳۰ صبح در بنیاد فرهنگی رفاه واقع در میدان بهارستان، ابتدای خیابان مردم با سخنرانی آقای کاظمی وزیر محترم آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مراسم نثار گل بر مزار شهدای هشتم شهریور ماه روز پنجشنبه ۸ شهریور ساعت ۱۷:۳۰ در قطعه ۷۲ تن در بهشت زهرا (س) برقرار خواهد بود.

محمودی با تقدیر از اقدامات انجام شده در جهت گرامیداشت شهدا آنها را ناکافی دانست و افزود: از همه دلسوزان و خادمان انقلاب اسلامی انتظار می‌رود در جهت تعظیم نسبت شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره و سیره آنان بهتر گذشته عمل کنند که آنها به معنای واقعی کلمه چراغ راه همگان هستند.