تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3761654
شناسه : 3761654
تاریخ :
«VAR» به ورزشگاه تختی خرم‌آباد می‌آید اقتصاد ایران: خرم‌آباد- پس از حواشی دیدار خیبر - سپاهان و اشتباهات داوری با تصمیم مسئولان «VAR» به ورزشگاه تختی خرم‌آباد می‌آید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اشتباهات فاحش داوری در جریان بازی دو تیم خیبر خرم‌آباد و سپاهان اصفهان در هفته دوم لیگ برتر متولیان از برگزاری بازی بعدی با استفاده از سیستم «وی ای آر» خبر دادند.

محسن حکیم رئیس پروژه VAR در این رابطه گفته است: دیدار تیم‌های خیبر خرم آباد و ذوب آهن اصفهان که در هفته پیش رو در ورزشگاه تختی خرم آباد برگزار می‌شود با سیستم کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، بازی دو تیم خیبر خرم‌آباد و سپاهان اصفهان که ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه جمعه گذشته در ورزشگاه تختی خرم‌آباد برگزار شد حواشی زیادی داشت.

شاگردان رضا مهاجری که نیمه نخست بازی را با تک گل مهرداد قنبری و پیروزی به رختکن رفته بودند در نیمه دوم در دو صحنه مشکوک دو گل دریافت کردند تا هواداران در پایان بازی با سر دادن فریاد «var» در ورزشگاه تختی خرم‌آباد خواستار نصب دستگاه کمک داور ویدئویی در این استادیوم شوند.

گل نخست تیم سپاهان اصفهان را در حالی «محمدامین حزباوی» وارد دروازه «تونی فریتاس باتیستا» کرد که شائبه‌هایی در زمینه خطای بازیکن این تیم در صحنه منجر به گل در محوطه جریمه تیم خیبر وجود داشت.

همچنین گل دوم این تیم نیز در ثانیه‌های پایانی وقت‌های اضافه توسط «جواد آقایی پور» در دقیقه ۹۷ به ثمر رسید که خیبری‌ها معتقد بودند این صحنه مشکوک به آفساید بوده است.

مسعود مرادی کارشناس داوری پیش از این با بررسی قضاوت دیدار خیبر خرم‌آباد و سپاهان در جریان یک برنامه تلویزیونی گفت: پنالتی اعلام شده به سود خیبر کاملاً درست بود.

وی ادامه داد: روی گل اول سپاهان خطا اتفاق افتاد و داور باید به «دانش‌گر» کارت زرد می‌داد.

مسعود مرادی گفت: گل دوم سپاهان هم آفساید بود و هر دو گل سپاهان باید مردود اعلام می‌شد.

همچنین دانیال مرادی سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال به اشتباهات داور بازی خیبر و سپاهان اشاره کرد و گفت: پیش از گل اول سپاهان داور باید بازی را متوقف می‌کرد، همچنین گل دوم سپاهان کاملاً در شرایط آفساید به ثمر رسیده است.